Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte se SVT Live i Windows 7


krilleett

Rekommendera Poster

Snälla! Kan inte någon förklara, vaför jag utan problem kan se SVT Live i min bärbara dator med Windows Vista,men INTE i min stationära dator med Windows? Programmet startar utan problem, men efter 15-20 sekunder "fryser" bilden.Det var inget problem att se live sändningarna när jag hade Vista installerat.Nu tror jag att jag hittat problemet! När programet körs högerklickar man på bilden, och sedan klickar man på "inställningar". I rutan frågas det hur mycket minne t,ex SVT Live får använda på din dator. Markera "obegränsat". Nu kan jag se SVT Live och program från t,ex TV 4 Anytime!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha Adobe Flash Player installerad. Du kan kolla om du har det här.

 

http://www.adobe.com...ts/flashplayer/

 

Har du den inte, ladda hem här.

 

http://get.adobe.com/flashplayer/

 

Om du inte hittar länken på första sidan, men glöm inte bocka ur Google Toolbar, om du inte vill ha den.

Jag har redan senaste versionen av Flash player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska testa uppgradera endå det har varit en miljard buggar med adobe.

Har uppgraderat. Har provat äldre versioner. inget hjälper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat drivrutiner, t ex chipset, från datortillverkarens webbplats?

Det ska ju Windows 7 fixa själv? I alla fall kollade jag och där fanns bara drivrutiner för Vista. Provade att ladda ner dom men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska och ska, Windows 7 gör väl så gott det går, men Microsoft har ju inte riktigt alla drivrutiner till alla datorer.

 

Körde du Windows 7 Upgrade Advisor innan du installerade Windows 7 så att du fick reda på om det finns några kända kompatibilitetsproblem med din dator och Windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska och ska, Windows 7 gör väl så gott det går, men Microsoft har ju inte riktigt alla drivrutiner till alla datorer.

 

Körde du Windows 7 Upgrade Advisor innan du installerade Windows 7 så att du fick reda på om det finns några kända kompatibilitetsproblem med din dator och Windows 7?

Ja, och den hittade inga problem,utom min skrivare och scanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även i Windows 7 ska det väl finnas en Loggbok som man troligen når från Kontrollpanelen - Administrationsverktyg. Kolla om det kommer något i den samtidigt som frysningen inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även i Windows 7 ska det väl finnas en Loggbok som man troligen når från Kontrollpanelen - Administrationsverktyg. Kolla om det kommer något i den samtidigt som frysningen inträffar.

Det kommer inget medelande i loggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det hela datorn som fryser eller är det bara filmen som stannar?

Är det likadant oavsett om du visar filmen i ett litet fönster eller i fullskärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det hela datorn som fryser eller är det bara filmen som stannar?

Är det likadant oavsett om du visar filmen i ett litet fönster eller i fullskärm?

Det är bara bilden som "fryser". Om jag går till inställningar på SVT PLay och klickar på Flashplayer så går programet igång ytterligare 10-15 sek. Det är ingen skillnad om jag kör i stort eller litet fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I SVT Play kan man ju välja mellan att använda Flash Player och Windows Media. Fryser det i båda programmen?

Hur är det om du ser på något på YouTube?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I SVT Play kan man ju välja mellan att använda Flash Player och Windows Media. Fryser det i båda programmen?

Hur är det om du ser på något på YouTube?

Vill jag se ett program på SVT play så måste jag välja Windows, för annars låser sig bilden. Men vill jag se SVT Play Live sändningar finns inte det alternativet. Då startar det automatiskt ifrån Flashplyer. Jag kan se You tube,jag kan se SF anytime utan problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om YouTube fungerar så är det ju inget generellt problem med Flash i alla fall.

 

Kan det vara det här:

Om du använder Flash Player ska det normalt inte vara några problem att se SVT Play bakom en brandvägg. För hela program krävs dock att port 1935 TCP är öppen.

...

Om du tittar på ett helt program så krävs det en uppkopplingshastighet på runt 1 Mbps (programmen kodas i 810 kbps) för oavbruten uppspelning.

http://svt.se/2.104139/start_vanster_om_play_faq_puffgrupp?lid=puff_1395786&lpos=extra_4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om YouTube fungerar så är det ju inget generellt problem med Flash i alla fall.

 

Kan det vara det här:http://svt.se/2.104139/start_vanster_om_play_faq_puffgrupp?lid=puff_1395786&lpos=extra_4

Har öppnat den porten men det hjälper inte. Har Comhems snabbaste bredband:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...