Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer (bärbar dator) amatörmäsigt hopsatt på rep verkstad


Aurvangir

Rekommendera Poster

fick tillbaka min dator efter reparationen från Tyskland.

Där den har varit sen 21/12/09.

När jag väl öppnar den, så ser man en ofullständig och trasigare dator, än när jag lämnade den till reparation. På undersidan ser man att dom har inte satt tillbaka grejerna rätt, det ser ut som om dom har pressat ner locken på under sidan med nåt som spänner ut igen. Först tror man det är ett skämt?

när man vänder på datorn så verkar det vara nån stor klump som är löst i den? Plus att det skramlar nåt litet i den som om det är nån liten skruv som skrapar omkring i den!?!? Original emballaget ser helt oskadat ut. Så min slutsats är att det inte är en transportskada!

Ringer till acer (020 252500) efter att den första chocken lagt sig. Får rådet att skicka den tillbaka till verkstan?

Jag känner en stor olust att anlita samma hantverkare två gånger speciellt om han har förstört objektet första gången.

Lika litet känner jag förtroende för dom så kallade teknikerna i Tyskland.

Hur ska man kunna lita på att inget annat är skadat i datorn.

(har inte vågat koppla till sladden ens, den kanske smäller??)

Hur ska man kunna lita på reparations garantin eller om dom ens har gjort den reparation som dom påstår. I reparations specifikationen står det att dom har provkört den??? och att den är godkänd och fungerar som den ska. (Dom måste ha varit både blinda och döva som satte ihop den på de sättet?)

Vidare så har jag hävdat min rätt att reklamera produkten som är inom tre års gränsen enligt konsument köpslagen.

Men jag fick inget svar från Tyskland. Så jag har betalat 3880 sek för något som som dom har förstört. Plus 10820 sek för datorn tot 14700 sek!!!

Så man Känner sig ordentligt blåst!!!

Efter det här undrar man var ansvaret mot konsumenterna tagit vägen. Man läser runt om kring på nätet om Acer som stor företag slår sig för bröstet, och säger att dom blir större och större samt att alla andra dator tillverkare är för dyra med sina produkter! det är lätt att kritisera andra för deras fel och brister, men att man är så blind att man inte ser sina egna. (Det är ju klart, dom vill ju bara tjäna pengar, och göra sig av med kunden så snabbt som möjligt!)

Nu är det så att alla vill ju ha våra pengar! Och det är väl inget fel i det, om dom har rätt grejer för dom, och tar sitt ansvar, så ser man inte att det ska vara ett problem. Men att ta betalt för nåt dom påstår är fixat och klart, samt provkört, och det kommer tillbaka som ett plockepin. (Jag har fortfarande inte fått tillbaka den)

 

Svaret jag fick efter att efter misslyckad förhandling. Lyder som följer

 

"då föreslår jag att du kontaktar din advokat redan idag. Din dator är reparerad och på väg i retur. Att byta ut en tre år gammal dator mot en ny pga att ett lock har monterats fel vid service är inte aktuellt"

 

 

 

 

regards / hälsningar

X

Service Manager Acer Sweden AB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste för dig är att vända dig till kommunens konsumentvägledare som vet exakt vad som gäller i sådana här sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste för dig är att vända dig till kommunens konsumentvägledare som vet exakt vad som gäller i sådana här sammanhang.

Jag har nu Haft ett konstruktivt, och givande dialog med Acers service manager. Vi kom Fram till att det hela har varit missuppfattningar i Mail trafiken som gjorde att det blev som det blev. (fler kockar ju sämre soppa)

Jag hade bara svarat tillbaka på dom mail jag har fått in från Acer.

Och när det blir en komunikation mellan olika kollegor som hamnar fel och kommer ut till klient, då kan det lätt bli fel!

Och det är ju felen vi lär oss på och bygger bra relationer med.

Jag ber om ursäkt för mitt bryska och ibland frustrerade beteende. Men i denna världen är man inte stor.

Jag känner mig nöjd, ock skäligen kompenserad för problemet ifråga

Snyggt jobbat Acer Sweden AB.

Ni har åter igen en nöjd och trygg kund i era register.

M.v.h Aurvangir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att det har löst sig för dig :)

Vill du berätta lite mer om vad ni kom fram till?

Det som jag fick kan inte köpas för pengar! Det kallas för förståelse och respekt!

Vi löste det genom att redovisa mail trafiken till varandra, såg misstaget och rätta till felet.

Och vore man perfekt, så skulle man ändå aldrig prata om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...