Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

The Sims 3 går ej att spara


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Köpte The Sims 3 till mina syskon för ett tag sen, men ett och samma problem kvarstår. När man startar spelet så får man välja sin stad (enda alternativet är "Sunset Valley"), och sedan börja spela, göra karaktärer etc. När man sedan ska avsluta och spara spelet så klickar man på "Spara och avsluta". Men när man någon dag senare vill ladda spelet man tidigare sparat så verkar det inte existera alls. Istället för att man får välja "hushåll" i staden med de karaktärer man tidigare gjort så kommer "valj stad-skärmen" upp igen och man får börja om från scratch...

 

Vad kan det vara som är fel? Själv har jag ingen aning, datorn mår bra såvitt jag vet, har aldrig varit med om något liknande.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Köpte The Sims 3 till mina syskon för ett tag sen, men ett och samma problem kvarstår. När man startar spelet så får man välja sin stad (enda alternativet är "Sunset Valley"), och sedan börja spela, göra karaktärer etc. När man sedan ska avsluta och spara spelet så klickar man på "Spara och avsluta". Men när man någon dag senare vill ladda spelet man tidigare sparat så verkar det inte existera alls. Istället för att man får välja "hushåll" i staden med de karaktärer man tidigare gjort så kommer "valj stad-skärmen" upp igen och man får börja om från scratch...

 

Vad kan det vara som är fel? Själv har jag ingen aning, datorn mår bra såvitt jag vet, har aldrig varit med om något liknande.

 

Tack på förhand!

 

Jag tror du får bättre hjälp på www.thesims3.ea.com eller www.thesims.se

 

I The Sims 3 så startar man normalt från ett hushålls/stadsläge där man väljer det senaste aktiva hushållet från varje stad man har skapat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hjälp av en kompis som hittat en passande länk. Man fick gå in i "save-mappen" och radera en fil som enligt dem var "corrupted".

 

Sen fungerade det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Fick hjälp av en kompis som hittat en passande länk. Man fick gå in i "save-mappen" och radera en fil som enligt dem var "corrupted".

 

Sen fungerade det!

 

 

Vilken fil då? Skulle vara tacksam för din hjälp då detta gör mig måttligt irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte komma ihåg, det vara ett tag sen nu... Men det är inte omöjligt att det var denna länken: http://press-f1.co.uk/2009/06/13/the-sims-3-crashing-and-corrupt-save-files/

 

Det var i alla fall så jag gjorde: tog bort "originalfilen" och bytte sedan namn på "backupen".

 

Hoppas det fungerar! :)

 

Tusen tack för hjälpen, skall se om det fungerar nu :) Ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...