Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra tävlingsmoment


Pisa

Rekommendera Poster

I alla tävlingar finns en utslagsfråga där lösningen aldrig redovisas. Man skall tala om varför just jag skall vinna priset. Ingen ledtråd lämnas om hur man bedömmer svaret. Skall man vara i ekonomiskt trångmål, kanske handikappad för att vinna eller skall man hitta på något roligt, behjärtansvärt motiv eller skall det vara miljövänligt eller vad????

 

Sluta upp med denna dumma utslagsfråga, lotta ut priserna utan annat krav än att tävlinguppgifterna är korrekt lösta.

 

Jag är så irriterad på detta att jag inte kommer att förnya prenumerationen om detta inte rättas till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Anders Engström

I alla tävlingar finns en utslagsfråga där lösningen aldrig redovisas. Man skall tala om varför just jag skall vinna priset. Ingen ledtråd lämnas om hur man bedömmer svaret. Skall man vara i ekonomiskt trångmål, kanske handikappad för att vinna eller skall man hitta på något roligt, behjärtansvärt motiv eller skall det vara miljövänligt eller vad????

 

Sluta upp med denna dumma utslagsfråga, lotta ut priserna utan annat krav än att tävlinguppgifterna är korrekt lösta.

 

Jag är så irriterad på detta att jag inte kommer att förnya prenumerationen om detta inte rättas till

 

Lottar vi ut priser är det inte längre en tävling, utan ett lotteri som kräver tillstånd från lotteriinspektionen. Det är orsaken till att i stort sett alla typer av tävlingar i tidningar och på nätet har med ett unikt element som gör att inget svar är det andra likt.

Jag lovar ta med idén att publicera motiveringen till nästa redaktionsmöte.

 

mvh

 

Anders Engström

Redaktionschef PC för Alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...