Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP går inte att installera


Leon

Rekommendera Poster

Jag köpte i juni en acer aspire 7730G med vista 32-bit

nu försökte jag installera XP på datorn men får ett felmeddelande där det står nåt i stil med "ett fel upstod när xp installationen skulle starta. testa att starta om datorn och om det uppstår igen så kolla om du har virus, uppdaterat dina drivrutiner mm. på acer hemsida står det att det ska fungera.

är det något fel? detta händer efter den har laddat alla drivrutiner eller vad den gör. jag startar från skivan. datorn har 3 partitioner. 2 synliga. den osynliga heter recavery. kan det va den som xp skivan tror den ska återställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställningspartitionen som heter "Recovery" är inte något som din XP-installationsskiva försöker komma åt om det inte är en specifik återställningsskiva. Är det en XP-installationsskiva med fullversion (ingen återställningsvariant) bryr den sig inte om att det finns en återställningspartition.

Du kan återställa datorn till fabriksinstallation genom återställningspartitionen utan någon skiva om partitionen är oskadad.

Oftast skall man trycka ned F9, F10 eller F11 när datorn håller på att starta. Den kan vara någon annan knapp också.

 

Om du får felmeddelanden när du skall installera XP på din dator kan det bero på BIOS-inställningar. I vissa fall måste du ändra konfigureringen i BIOS för hårddisken. XP är lite "dum" för den kräver en annan inställning i BIOS för hårddisken än Vista och Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...