Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Test: Quake III


Sprayarn

Rekommendera Poster

Jag hittar min gamla kopia av Quake III Arena, och tänker..jag spelade ju det här för 5 år sen, när jag var 8, och tänkte WOOW! det här måste jag prova..det var ju jätteroligt på den tiden.

 

Nu kommer recensionen.

 

Vissa av er kanske tror att Quake 3 inte är spelat längre.

 

FEL!

När jag satte in skivan igen så installerade jag spelet. Min kod fungerade. Jag startade spelet. Och tryckte på single-player bara för att testa. Jag kom in i spelet..och tänkte..huh? är detta vad jag spelade för jätte länge sen? grafiken var ju inte så bra, men jag maxade allting på en skärm-upplösning av: 1280x1024.. grafiken blev fin igen. Så jag tog en rocketlauncher och sköt mot den där dumma Ranger-Boten. Han flög iväg död. Jag sköt på hans kropp bara för att testa. Hans kropp gick i bitar med mycket blod omkring som flög rakt mot väggarna...Enormt mycket blod i detta spel. Så jag bestämde mig (efter att ha vunnit utan att dö en enda gång B) ) att prova Multiplayer-Läget.

 

När jag såg hur många servrar det var som poppade upp, 400+. då tänkte jag till lite.

Sen valde jag en server med 21 spelare på...jag kom in..i nån typ av rymd-karta. Man hade bara en railgun, vilket är det kraftfullaste vapnet i spelet, vilket om du blir skjuten av..den skjuter 1 skott per tredje sekund, så flyger man 500 meter bort (bokstavligen)plus att man blir förvandlad till en blodhög.

 

Jag hoppade. Jag dog. Jag dödade. Jag hade kul.

Multi-player läget i detta spelet är det man satsar på. om du vill ha lite kul.

 

Kolla in denna matchen på mitt youtube konto: Quake 3: My first match..klicka här.

 

 

Grafik: 5/10

Spelbarhet: 7/10 (kräver ett helsikes av träning innan du blir perfekt)

Hållbarhet: 9/10

Ljud: 10/10 (helt perfekt)

 

Totalt: 8/10

 

Ett Köp-Nu spel för den inbitne online-spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...