Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blue screen hjälp!


photostream

Rekommendera Poster

Hej, jag är inte precis någon dataexpert så jag är inte värsta geniet på dator men iallafall. Jag har haft min dator i snart två år, jag har en Asus notebook f5 vet inte exakt vilken. med windows vista. Iallafall och nu har jag fått bluescreen, jag provade först och köra olika registerclenaer program för att rensa och så, det hjälpte ett tag sen kom det tilbaka och jag har kört virussökning så det verkar det inte vara. Snälla hjälp mig!

 

 

Händelsenamn: BlueScreen

OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Språkvariant-ID: 1053

 

Mini021210-01.dmp

sysdata.xml

Version.txt

 

BCCode: 1000008e

BCP1: C0000005

BCP2: 00000000

BCP3: B031FA68

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0x0000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

A kernel mode program generated an exception which the error handler didn’t catch. These are nearly always hardware compatibility issues (which sometimes means a driver issue or a need for a BIOS upgrade).

http://www.aumha.org/a/stop.php

 

Beror alltså oftast på en olämplig/felaktig drivrutin eller något hårdvaruproblem.

 

En bärbar som är två är gammal kan ju ha börjat samla på sig rätt mycket damm så att det blir överhettning av vissa komponenter. Kan det gälla din?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, den blir väldigt varm om det är det du menar. Nästan så att man bränner sig ibland. Men jag damsög den idag och nu känns den inte lika varm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det lika mycket blåskärmar efter dammsugningen (fast dammsugning är tveksam pga statisk elektricitet)?

Hur ofta får du blåskärmar?

Kommer de i samband med att du håller på med ett visst program eller helt slumpmässigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det blev det inte,

först när blåskärmen kom då fick jag flera ggr samma dag sen körde jag olika program och rensade då kom det inte på en halv dag sen rensade jag igen och nu ha det kommit en gång var varannan dag, det är ofta när jag lyssnar på musik och surfar och har massa olika program uppe samtidigt. men eftersom att jag surfar och spelar musik 90 % av den tid jag har datan på så kan jag inte säkert säga att det har med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, sist det blev blåskärm, för tre dagar sen så använde jag spotify samtidigt som jag surfade, så jag har provat att inte använda spotify nu på tre dagar, och det ha inte blivit någon blåskärm! sen idag så provade jag att använda spotify, datorn blev då seg som den var när det var mycket blåskärmar, och nu när jag startade datorn så är den fortfarande seg.

 

I Ungefär två veckor har det också varit så att när jag startar datorn och ljudet som kommer när man startar datorn kommer upp så knastrar det i dom inbyggda högtalarna och nu när jag inte använt spotify så har det bara knastrat lite lite grann, detta knaster förekommer också när jag använder spotify, inte när jag tex kollar på videosar/filmer på datorn med ljud. Oj vad långt detta blev, haha.

Hoppas detta kan hjälpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, sist det blev blåskärm, för tre dagar sen så använde jag spotify samtidigt som jag surfade, så jag har provat att inte använda spotify nu på tre dagar, och det ha inte blivit någon blåskärm! sen idag så provade jag att använda spotify, datorn blev då seg som den var när det var mycket blåskärmar, och nu när jag startade datorn så är den fortfarande seg.

 

I Ungefär två veckor har det också varit så att när jag startar datorn och ljudet som kommer när man startar datorn kommer upp så knastrar det i dom inbyggda högtalarna och nu när jag inte använt spotify så har det bara knastrat lite lite grann, detta knaster förekommer också när jag använder spotify, inte när jag tex kollar på videosar/filmer på datorn med ljud. Oj vad långt detta blev, haha.

Hoppas detta kan hjälpa!

Då är det kanske fel på ditt spotify? Du kanske ska testa att installera ett nytt? Det gör du här

EDIT:Glöm inte att avinstallera ditt gamla först :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
photostream

Hej igen, ända sen jag skrev förra inlägget har det inte blivit någora blåskärmar, högtalarna har fortsatt att knastra men inte så mycket, borde jag lämna in den på garantin, (som går ut om en månad) eller formatera om den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...