Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skillnad på grafikkorts minne


Talisman

Rekommendera Poster

Funderar på ett XFX Radeon 5750, men frågan är om man märker stor skillnad mellan 512MB och 1024MB samt så är det en prisskillnad men frågan är om man i stort sett märker skillnaden mellan de två. Jag själv tror inte på en stor märkbar skillnad men vill ha ett svar från er andra..De spel jag spelar COD MWF2 samt Unreal 3, har ochså tittat på Mass effect 2 som kommer troligtvis att inhandlas..

 

Tack för alla svar.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken upplösning har du på bildskärmen?

Just nu 1440x900, men det ska köpas en ny 22" full HD 1920x1080 längre fram
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till 1440x900 finns det ingen anledning att ha mer än 512 MB på grafikkortet. Även till 1920x1080 är det tveksamt men det kanske går att ha lite högre inställningar i spelen med mer minne under förutsättning att processorn också klarar av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till 1440x900 finns det ingen anledning att ha mer än 512 MB på grafikkortet. Även till 1920x1080 är det tveksamt men det kanske går att ha lite högre inställningar i spelen med mer minne under förutsättning att processorn också klarar av det.

Har AMD 64 X2 4400+ som flyter på utmärkt..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn (Mikrodatorn)

Nja, den processorn kommer garanterat att bli en flaskhals när du går upp i upplösning. Jag testade skillnaden mellan HD4870 512 MB och 1 GB för ett år sedan och såg en klar förbättring i vissa spel (Crysis, Far Cry 2) när man gick upp i upplösning och slog på saker som antialiasing och anisotropisk filtering. Har du råd skulle jag ändå gå på 1 GB då du alltid komma ha nytta av det om du uppgraderar processorn i framtiden vilket jag fktiskt rekommenderar att du gör då den definitivt kommer bli en flaskhals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, den processorn kommer garanterat att bli en flaskhals när du går upp i upplösning. Jag testade skillnaden mellan HD4870 512 MB och 1 GB för ett år sedan och såg en klar förbättring i vissa spel (Crysis, Far Cry 2) när man gick upp i upplösning och slog på saker som antialiasing och anisotropisk filtering. Har du råd skulle jag ändå gå på 1 GB då du alltid komma ha nytta av det om du uppgraderar processorn i framtiden vilket jag fktiskt rekommenderar att du gör då den definitivt kommer bli en flaskhals.

Jag har tittat lite så det kommer att bli 1GB varianten på XFX Radeon 5750, sedan så kommer jag att uppdatera processorn till en fyrkärnig med nytt moderbord, tack för tipset ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...