Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem efter uppdatering - Frontpage


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Hej alla, Jag är i förtvivlat behov av hjälp, Jag gjorde uppdateringar igår från windows update hela 11 st och efter det slutade mitt FrontPage att fungera. När jag gick in och skulle forsätta med en hemsida som jag håller på med gick det inte att öppna eller hämta någon fil. Det kommer en dialogruta som står Det gick inte att hämta filen //:c/Documents and Settings/ Mina Dokument / NY Hemsida/Knapp_rodbrun.gif. Det gäller även jpeg-filer.

Excel och Word fungerar utmärkt. Och allt annat fungerar i FrontPage.

Jag gick in på Lägg till Ta bort program och tog bort alla uppdateringar utom möjligvis en som inte fanns där något med ActiveX controller, den hittade jag inte, men inte heller detta hjälpte.

Snälla hjälp. Billy De Kid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla, Jag är i förtvivlat behov av hjälp, Jag gjorde uppdateringar igår från windows update hela 11 st och efter det slutade mitt FrontPage att fungera. När jag gick in och skulle forsätta med en hemsida som jag håller på med gick det inte att öppna eller hämta någon fil. Det kommer en dialogruta som står Det gick inte att hämta filen //:c/Documents and Settings/ Mina Dokument / NY Hemsida/Knapp_rodbrun.gif. Det gäller även jpeg-filer.

Excel och Word fungerar utmärkt. Och allt annat fungerar i FrontPage.

Jag gick in på Lägg till Ta bort program och tog bort alla uppdateringar utom möjligvis en som inte fanns där något med ActiveX controller, den hittade jag inte, men inte heller detta hjälpte.

Snälla hjälp. Billy De Kid

 

Prova med att göra en systemåterställning. Installera sedan uppdateringarna tex två och två tills du kommer till den som orsakar problemet. När du blivit klar över vilken det är så använd Windows instrument för att felsöka just den uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju pröva med en systemåterställning (Start - Program - Tillbehör - Systemverkyg) till innan installationen av uppdateringarna. Det ska skapas en återställningspunkt just innan installation påbörjas. Ibland fungerar systemåterställningen bara i felsäkert läge.

 

En ominstallation av Frontpage kan ju också hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slagit ihop dina två trådar om samma sak till en tråd eftersom korspostning inte är tillåten. Dessutom så flyttar jag tråden till avdelningen "Windows" eftersom det handlar om problem som uppstår efter Windows-uppdateringar.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla, tack för hjälpen hittills. Jag har provat systemåterställningen men de hjälpte inte jag har startat om datorn efteråt. Nu har jag ångrat tillbaks med systemåterställning därför Virusskyddet Telias F-Secure blev helt utslaget där stod att virusdefinioner och virusuppdateringar var för gamla och kontakten till nätet alltså bredbandet bröts. Jag har kollat alla program igen och alla andra officeprogram fungerar som Poverpoint, Excel och Word men inte Frontpage. Jag har Windows XP och IE7 alla det här 11 uppdateringar var för Internet Explorer utom Säkerhetsuppdatering för active X Killbits för windovs XP stod det. Kanske är det något med webbläsaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla, tack för hjälpen hittills. Jag har provat systemåterställningen men de hjälpte inte jag har startat om datorn efteråt. Nu har jag ångrat tillbaks med systemåterställning därför Virusskyddet Telias F-Secure blev helt utslaget där stod att virusdefinioner och virusuppdateringar var för gamla och kontakten till nätet alltså bredbandet bröts. Jag har kollat alla program igen och alla andra officeprogram fungerar som Poverpoint, Excel och Word men inte Frontpage. Jag har Windows XP och IE7 alla det här 11 uppdateringar var för Internet Explorer utom Säkerhetsuppdatering för active X Killbits för windovs XP stod det. Kanske är det något med webbläsaren?

Kolla tiden att den stämmer klockan, hade något liknande fel då hamnade jag i en fel tidzon..då larmade virusskyddet m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, det kan nog stämma det där med klockan, jag blev konfunderad när det stod att virusskyddet var för gammalt. Men det spelar ingen roll nu för återställningen fungerade men problemet kvarstod. Men det måste väl vara någon som råkat utför ett liknande problem det behöver inte vara just FrontPage utan kan vara Word, Photoshop, eller ett annat program. Det blir samma dialogruta och problem om man söker en fil på en extern hårdisk som är avstängd t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...