Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7


Seniornet1

Rekommendera Poster

Trodde att Microsoft äntligen med 7:an kommit bort ifrån att lägga sig i allt och inte förklara varför och när kunden råkar illa ut lämna kunden i sticket eftersom alla vägar att få hjälp är stängda.

 

1 Nu ska jag uppdatera ett program. Jag har för säkerhets skull tagit bort det gamla först. När jag startar uppdateringen får jag frågan "Vill du ta bort det installerade programmet?" Svarar man ja, får man upp "felkod 1605 Den här åtgärden är endast giltig för produkter som är installerade". :unsure: Svarar man Nej blir man resolut bortkopplad. :huh: Nu börjar man känna igen gamla Microsoft. :D

Är det någon som vet hur man kommer runt detta. Det är ju inte så roligt att försöka uppdatera och i stället bli av med programmet helt och hållet. Jag har gjort ALLT man kan komma på inkl.radering av allt om programmet i datorn och i regedit.

 

2 Man har blivit fråntagen sin rätt att vara herre över sitt system. Microsoft har infört den överordnade nivån "Super administrator" som stänger till en stor del i datorn som man är van att kunna fixa själv. Hur blir man super administrator? ;)

 

3 Microsoft har infört nya sök- och rättelsefunktioner i 7:an. Har hittills inte haft någon som helst hjälp av dessa. Snarare att de retar upp en.

 

Trodde man skulle våga tipsa Seniornettare att upgradera till W7 men nu inser jag att det kommer att bli för krångligt för dom. Det är nog Mac man ska rekommendera i stället. En yngre bekant till mig gick just nu över till Mac utan att ha några som helst förkunskaper om Mac och allting bara fungerar och dessutom supersmart. Trodde att Microsoft blivit av med dom gamla långsvansade Coca drickande nördarna som bara lattjade till det. Men det finns tydligen en och annan kvar.

 

:angry: Seniornet1 :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilket program gäller det? Hur tog du bort det gamla först? Hur har du nu raderat programmet i datorn och regedit? Oftast beror dessa problem på att den som skrivit programmet har klantat till det och det har normalt inget med Windows att göra.

 

2. Det har införts av säkerhetsskäl eftersom det minskar risken att få in skadlig kod. När man vill kunna köra något med fulla rättigheter så högerklickar på man på programmet och väljer "Kör som administratör". Detta är ganska likt hur det fungerar i en Mac där man inte heller har fulla rättigheter jämnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

seniornet1!

 

I windows 7 kan du ju med ett enkelt klick bli herre på täppan, genom att klicka på din profil och dra i reglaget till den nivå av säkerhet du vill ha. Det går i praktiken att stänga av herr superadministratören helt, om du så vill. Du kan ju låta ditt Antivirusprogram övervaka efter dina egna önskmål, vad som händer på datorn, med rätt Antivirusprogram förstås.

 

Windows 7 är ett toppensystem, funkar hekt suveränt och lika enkelt som XP eller Vista var, är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilket program gäller det? Hur tog du bort det gamla först? Hur har du nu raderat programmet i datorn och regedit? Oftast beror dessa problem på att den som skrivit programmet har klantat till det och det har normalt inget med Windows att göra.

 

2. Det har införts av säkerhetsskäl eftersom det minskar risken att få in skadlig kod. När man vill kunna köra något med fulla rättigheter så högerklickar på man på programmet och väljer "Kör som administratör". Detta är ganska likt hur det fungerar i en Mac där man inte heller har fulla rättigheter jämnt.

 

 

1 Det är Samsungs Program som binder samman PC och TV och som gör att man kan hämta Videos och Bilder i visa i TVn. Programmet fungerade hyfsat bra men sorterade videos i fel ordning och därför ville jag uppdatera till en nyare version. Samsung har nu tagit upp det i sin support så jag hoppas få svar så småningom. Det är nog Samsungs fel inte Microsofts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...