Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa Capture card


henke dator

Rekommendera Poster

Jag vill kunna spela in Xbox 360 spelande på min dator, kan någon tipsa om ett bra Capture card (glömt vad det heter på svenska) till rimligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du bara intresserad av att spela in video i standardupplösning kan du köpa ett TV-kort med videoingång. Det fungerar utmärkt. Här finns många olika varianter att välja mellan. Hauppage och Leadtek är de vanligast förekommande. Pinnacle är också en men är uppköpta av Hauppage idag.

Jag använder ett Leadtek-TV-kort i min dator och det fungerar utmärkt i Windows 7 64-bitars. Enligt Leadtek skall det enbart ha stöd i Vista men när jag använde Vista kraschade min dator. Det gör det inte med Windows 7.

 

Det här kortet har jag idag:

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=62288

 

Du kanske kan hitta ett motsvarande som klarar dina krav med utgångspunkt från mitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har vista och jag vill inte att det ska krascha när jag kör, har du något annt tips som funkar med vista? Finns det något bra som spelar in i HD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kort jag har finns inte att köpa i mer än en butik idag. Min tanke var att du skulle få en idé om vilken typ av kort du kan använda.

Jag har själv tittat på ett nytt TV-kort som klarar av att spela in i HD men inte hittat något som passar mig. Kan inte ge dig något bra förslag på ett sådan p.g.a. det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kikat runt igen och hittat ett kort som verkar vara ett sådant du efterfrågar. Det här kortet kan passa dig men det verkar svårt att få tag i:

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=28Lcz3dpU6drFp7B&templete=2

 

Kortet har stöd för såväl analog som digital TV-signal. Det tar emot HDTV också och kan spela in i HD (H.264). Tycker själv att det verkar så intressant att jag skall kika närmare på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...