Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jonatan13

Hur får man "upp" 2an i km2?

Rekommendera Poster

Hejsan!

Ja, jag undrar helt enkelt hur man gör för att kunna skriva t ex km2 med "upphöjd" 2a. Lite svårt att beskriva, men jag bifogar en (liten) bild: KM2.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Ja, jag undrar helt enkelt hur man gör för att kunna skriva t ex km2 med "upphöjd" 2a. Lite svårt att beskriva, men jag bifogar en (liten) bild: KM2.JPG

Hej! Prova med alt253. alltså håll ner altsmatidigt som Du slår 253.

essin :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Med hjälp av tangeten Alt+siffror kan du få fram nästan alla möjliga tecken med Alt+0178 blir resultatet ²

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med hjälp av tangeten Alt+siffror kan du få fram nästan alla möjliga tecken med Alt+0178 blir resultatet ²

Tack så mycket det funkade perfekt! Konstigt att det ska va så krångligt bara, varför inte Alt+2 helt enkelt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket det funkade perfekt! Konstigt att det ska va så krångligt bara, varför inte Alt+2 helt enkelt...

Tack för poängen, på datorn finns ett program som heter Teckenuppsättning där kan du få fram alla tecken samt se kortkommandot. Bra att veta är att det går att skriva å, ä och ö om man är i utlandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...