Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför kan jag inte se SVT,s live sändningar?


krilleett

Rekommendera Poster

Sen jag gick över till Windows 7 från Windows Vista,Så kan jag inte se live sändningar på t,ex SVT. Programet startar men "fryser" efter 20-30 sekunder. Jag har gjort bredbandskollen och nedladdningen är perfekt. Om jag tittar på SVT play så går det bra, för där går det att välja Windows Mediaplayer, men av någon anledning kan jag inte välja den när jag vill se live sändningar(kan bara välja Flachplyer). Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sen jag gick över till Windows 7 från Windows Vista,Så kan jag inte se live sändningar på t,ex SVT. Programet startar men "fryser" efter 20-30 sekunder. Jag har gjort bredbandskollen och nedladdningen är perfekt. Om jag tittar på SVT play så går det bra, för där går det att välja Windows Mediaplayer, men av någon anledning kan jag inte välja den när jag vill se live sändningar(kan bara välja Flachplyer). Kan någon hjälpa mig?

Det du inte skriver här är om du kör trådlöst eller genom en router.

Om du kör genom en router skulle jag börja med att stänga av brandväggen i windows och sedan kolla att upnp är enablad i din router.

Kör du trådlöst bör du kolla kanalerna i din router och kanske prova några andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...