Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddisken som försvann


Ronja B.

Rekommendera Poster

Hej.

Jag kör Windows Home Premium 7 på en hembyggd maskin. Fungerade utmärkt i flera månader. Plötsligt försvann en av mina hårddiskar (SATA). Vid uppstart står att den detekterats, men i mappen "Dator" finns den inte. Jag kan alltså inte tillgripa mina data på disken. Har bytt plats och kablar (både ström och data) men inget har hjälpt. Själva motorn är igång som enda livstecken. Finns det något att göra?

Vänliga hälsningar

Gert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i diskhantering (högerklick på Datorn - Hantera)? Syns den där? Vad står det om den?

Bifoga gärna en skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på Lägg till svar. Sedan under rubriken Bilagor hittar du Bläddra och Bifoga denna fil.

 

PS. Tyska förstår jag inte särskilt mycket av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt att jag blandade språken. Var distraherad av min katt som strök runt tangentbordet...

Jo,jag menade att den inte dök upp där. Körde även ett partitionsprogramm för att upptäcka den, men icke. (nu hittar jag inte rubriken "bilagor"... korkad eller??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt att jag blandade språken. Var distraherad av min katt som strök runt tangentbordet...

Jo,jag menade att den inte dök upp där. Körde även ett partitionsprogramm för att upptäcka den, men icke. (nu hittar jag inte rubriken "bilagor"... korkad eller??)

 

Varför heter du på vissa sidor Guest_Gert_* och tillhör gäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns hårddisken i Enhetshanteraren (nås också från Hantera)?

 

En skärmdump där hårddisken inte är med ger inte mycket. Men anledningen till varför du inte ser möjligheten kan vara att du inte verkar vara korrekt inloggad, som Alexa noterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...