Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vill spara lösenordet

Jörgen

Recommended Posts

Tjena

Jag vill spara lösenordet till fjärranslutningar, men det går inte. Jag har förstått att man måste logga in först. Men det går inte det heller. Jag har ominstallerat "klient för Microsoft nätverk", det hjäper inte. Har även valt det samma under primär nätverksinloggning. Jag måste manuellt logga ut först innan jag kan logga in.

Börjar bli lite frustrerad.

Finns det någon som kan hjäpa mig.

MVH

Jörgen

Vet inte om det är samma på din version av IE som på ver 6.0 beta, som jag kör. På den så går du till internet options alternativet i menyn tools. Välj content (innehåll) klicka på Autocomplete, och välj sedan hur IE skall göra.

Jag använder IE 5.5 SP 1. Det stod någonstans att man var tvungen att logga in för att Windows ska spara lösenordet. Eller är det inte så?

Nej, om du har aktiverat sparande av lösenor, som jag visade ovan, eller möjligen något annorlunda, beroende på att du använder IE 5.5, så frågar IE om du vill att lösenordet skall sparas.

Kul tråd det här. Han frågar om lösen till fjärranslutningen och alla viker ut sig om hur man sparar lösenord i Explorern.

Min erfarehet är att man först uppdaterar sitt operativ med alla fixar som finns. Sen klickar man för rutan spara lösenord _innan_ man ringer upp, och om då uppringning och inloggning går som de ska, så sitter lösenordet kvar. Ett tag i varje fall.

Det här med M$-nätverket har inte med saken att göra, om du kör W95/98 i alla fall.

Tjena.

Problemet är att jag kan inte kryssa i rutan "spara lösenordet". Den är gråad. Har du någon idé om vad jag ska göra. Det är väldigt irriterande att logga ut först.

MVH

Jörgen

Se till att vara påloggad på din maskin. I kontrollpanelen/nätverk aktiverar du 'Windowsinloggning' och anger ett namn och lösen när du startar systemet.

Hej.

Problemet är att jag kan inte skriva in något namn när jag startar systemet. Måste först logga ut. Har testat och lägga upp användare. Men det hjäper inte heller.

MVH

Jörgen

Aktivera fleranvändaralternativet i kontrollpanelen/lösenord. Du kan gott låta kontona använda samma profil om du är den vanligaste användaren på maskinen.

Tjena.

Tyvärr så hjälpte inte det heller.

Jag installerade Office 2000. När jag kopplar upp mig med det så funkar det. Men inte med Explorer eller Netscape.

Jag hoppas att du har fler ideer.

MVH

Jörgen

Det finns en liten ruta i nätverkskonfigurationen av ie där man talar om vilken standardanslutning som gäller och om den ska ringa upp automatiskt.

Annars har jag hela tiden syftat på den ikon för fjärranslutning man kopplar upp sig med.

Jag installerade Office 2000. När jag kopplar upp mig med det så funkar det
Hur 17 då?

Ursäkta min uppriktiga åsikt, men vore inte en bok som "Internet for Dummies" eller "Windows for Dummies" något för dig? Där finns det mycket grunder.

Själv känner jag at jag inte riktigt når fram, på något vis, och kan bara önska dig lycka till

Over and out.

[inlägget ändrat 2001-08-20 21:19:49 av LarsW]

Jag blev lika förvånad som du blev. Men så är faktum. Genom Outlook så funkar det. Men det är historia. Har hittat lösningen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...