Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Tappat" IE8


Moniqa

Rekommendera Poster

Hej!

Jag behöver lite hjälp!

Köpte ny dator med Vista 64-bit, uppgraderade den ganska snart till windows 7, då började internet expl.8 krångla så jag avinstallerade det och kör bara Firefox, men nu har jag upptäckt att vissa program på internet inte fungerar om man inte har IE. så jag vill få tillbaks den sökmotorn, men....

Min dator säger att jag redan har IE8, om jag försöker ladda ner IE8 från Internet så säger programmet att operativsystemet inte stöds, försökte lada in IE från Windows 7 skivan, det gick inte! Hjälp vad ska jag göra?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Du kanske ska pröva en systemåterställning, eller har du tittat i kontrollpanelen, om programmet finns kvar där och du kan återinstallera det därifrån. Ska väl egntligen inte gå att ta bort IE8 eftersom det ingår i gränssnittet. Jag kan ju ha fel, men prova en systemåterställnig och du vet väl att inget i dina mappar under Dina dokument kommer att röras.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska pröva en systemåterställning, eller har du tittat i kontrollpanellen, om programmet finns kvar där och du kan återinstallera det därifrån. Ska väl egntligen inte gå att ta bort IE8 eftersom det ingår i gränssnittet. Jag kan ju ha fel, men prova en systemåterställnig och du vet väl att inget i dina mappar under Dina dokument kommer att röras.

 

Jag har kört systemåterställning, jag har letet igenom hela datorn efter programmet men inte hittat det,nu provar jag med att installera OneCare Safety Scanner som jasg hittade på hittade på windows hemsida om det kan ge något, men det verkar inte så än så länge, nu börjar fantasin o tryta ordentligt över vad jag ska göra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Det ska ju finnas under alla dina program i kontrollpanelen, eller som det hette i XP "Lägg till och ta bort program".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ju finnas under alla dina program i kontrollpanelen, eller som det hette i XP "Lägg till och ta bort program".

Ha, trägen vinner. jag hittade något som hette aktivera eller avaktivera windowsfunktioner, det var något jag inte hittat förut, där fanns ie8 med och det var bara att markera raden så fanns ie8 där efter en omstart,Tack för vägledning o puchning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...