Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedgradera från Windows 7 starter till XP


Tottemannen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det går att nedgradera från Windows 7 starter edition till windows xp?

Jag ska använda ett program som inte fungerar med windows 7 starter, utan måste använda xp istället.

Om det går, är det gratis eller kostaer det pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar om det går att nedgradera från Windows 7 starter edition till windows xp?

Jag ska använda ett program som inte fungerar med windows 7 starter, utan måste använda xp istället.

Om det går, är det gratis eller kostaer det pengar?

 

Som privatanvändare går det inte att nedgradera utan du måste köpa en ny licens och skiva. Idag är det svårt att få tag i en installationslicens, dessutom måste din dator ha drivrutiner som är kompatibelt med Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att uppgradera från starter till exempelvis Windows 7 Home?

Jag har en ASUS 1005HA netbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om du i Start-menyn väljer Program - Tillägg och uppgraderingar - Windows Anytime Upgrade så kommer du till en Microsoft-sida där jag tror att man direkt kan köpa en särskild uppgraderingslicens. Det finns ju också alternativet att i någon datorbutik köpa en vanlig uppgraderingslicens:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=482962

 

Men är du säker på att programmet fungerar bättre med en annan variant av Windows 7?

 

Du bör ju köra Windows 7 Upgrade Advisor för att vara säker på att datorn uppfyller kraven för Home Premium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...