Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
PerE

PowerPoint Musik

Rekommendera Poster

Kan någon förklara för mig hur man gör en PowerPoint fil med ”inbeddad” musik utan att den blir så otroligt stor. Lägger man in en wav fil så blir slutresultatet ofta 20 Mb men man får ppt på 2 Mb med massor musik. Hur gör dom?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara för mig hur man gör en PowerPoint fil med ”inbeddad” musik utan att den blir så otroligt stor. Lägger man in en wav fil så blir slutresultatet ofta 20 Mb men man får ppt på 2 Mb med massor musik. Hur gör dom?

Wav-ljud tar ofta stort utrymme eftersom de inte är komprimerad utan troligen används standardljuden eller andra format.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wav-ljud tar ofta stort utrymme eftersom de inte är komprimerad utan troligen används standardljuden eller andra format.

Enligt hjälp så är wav standard och den enda ljudtyp som kan "bäddas in". Kan man komprimera wav?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Från Office 2003 hjälpen

Som standard länkas (länkat objekt: Ett objekt som skapas i en källfil och infogas i en målfil, medan en anslutning mellan filerna upprätthålls. Det länkade objektet i målfilen kan uppdateras automatiskt när källfilen uppdateras.) ljud automatiskt till filen i stället för att bäddas in (inbäddat objekt: Information (objekt) som finns i en källfil och infogas i en målfil. När objektet är inbäddat blir det en del av målfilen. De ändringar du gör av det inbäddade objektet återspeglas i målfilen.) i den, om de är större än 100 kB. Du kan ändra detta standardvärde till en större eller mindre storlek än 100 kB. Om en presentation har länkade filer måste du kopiera dessa tillsammans med presentationen om du ska visa den på en annan dator.

Sen kan man väl använda andra ljudformat i PPT? Eller är jag ute och cyklar... ska testa vid tillfälle.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog och testade detta i både ppt 2003 och 2007 och det fungerade inte med varken mp3 eller wma :(. Det du kan göra med wav-filen är att du försämrar ljudkvalitén i filen. Monoljud, ställa ner frekvens mm.

Lite skräp att det inte fungerar att bädda in andra ljudformat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog och testade detta i både ppt 2003 och 2007 och det fungerade inte med varken mp3 eller wma :(. Det du kan göra med wav-filen är att du försämrar ljudkvalitén i filen. Monoljud, ställa ner frekvens mm.

Lite skräp att det inte fungerar att bädda in andra ljudformat.

Man kan "inbedda" 50 MB men va gör de andra? Jag har en ppt på cs 6 Mb som innehåller 5 st CD låtar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...