Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådl. nätv.kort blockerar


Rayed

Rekommendera Poster

När jag går till Kontr.panelen / Användarkonton och klickar på Inloggningsalternativ, är det nedgråat, och en ruta kommer upp som säger: "Ett program som installerats nyligen har inaktiverat välkomstskärmen och Snabbt användarbyte. Avinstallera programmet om du vill återställa dessa funktioner. Följande filnamn kan hjälpa dig identifiera det program som orsakade ändringen: C:\WINDOWS\SYSTEM32\Wireless\WirelessGina.dll"   Nätverkskortet är ett Trendnet TEW-423PI/EU, och om jag avinstallerar det går det mycket riktigt att komma åt och ändra på inloggningsalternativen, men så fort jag återinstallerar kortet är det samma sak. Jag vill alltså kunna starta starta datorn med  E N  knapptryckning ! !  Operativsystemet är ett nyinstallerat Windows XP Pro. Version 2002, Service Pack 3.    Ska jag vara tvungen att köpa ett nytt kort bara för den sakens skull? 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du direkt komma in i datorn utan välkomtskärmen kan du prova att öppna Kör och skriva Control Userpasswords2. Avmarkera sen Användarnamn och lösenord måste anges för användning av daorn. Klicka på Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
En dum fråga, har du installerat drivare och utility innan du plockar i nätverkskortet? Enligt leverentörens hemsida är det utilityn som används för att konfigurera anslutningen och inte windows wireless zero konfiguration. Om du får en fråga om att inaktivera windows zero wireless under installationen svara ja. En korrekt installation av drivare och utility brukar ta hand om problem liknande dina.
/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du direkt komma in i datorn utan välkomtskärmen kan du prova att öppna Kör och skriva Control Userpasswords2. Avmarkera sen Användarnamn och lösenord måste anges för användning av daorn. Klicka på Ok.

 

Tack för tipset!

Det fungerar hyfsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...