Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

avinstallera win2000


Nicrosoft

Rekommendera Poster

Jag har provat Win 2000 och då haft den installerad på d: samtidigt som jag har win 98 på c:. Då det mest var strul så blåste jag d: för att bli av med win 2000. Frågan är, var tar jag bort dualbooten ? Det enda stället jag hittat ngt om det i startfilerna är i boot.ini och där har jag skrivit "rem" framför raderna där win 2000 står. (rem gör väl så att raderna skall hoppas över)

 

// Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det blir väl en seriösare installation av win 2000 på den ena datorn någon dag :)) Problemet var att när jag installerade drivrutinerna till soundblasterlive kortet så hände det ngt med nätverkskonfigurationen och den stod bara och tuggade under uppstarten.

Jag kollade i en annan dator och där finns ingen boot.ini så det är väl bara att döpa om den och se om det funkar bättre innan jag tar bort den.

 

En annan fundering, skall man använda direct x för win 9x eller NT till win 2000 ??

 

// Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Jag har råkat ut för detta tidigare, men med linux.

jag har för mig att en boot programmet ligger i bootspåret på hdd:n så fdisk/mbr är nog det smartaste.

Sedan har jag några frågor.

1. Var windows2000 stabilt?

2. rekommenderar du att ladda ner det?

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopierade in systemfilerna från startdisketten, det löste problemet.

 

Jag har lite svårt att svara på om det är stabilt eftersom det började strula innan jag installerade några program.

 

// Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Bergdahl

Hej Anders !

 

Har kört W2000 ett tag nu o tycker att det är stabilt o bra på min dator, har dock hört andra åsikter om detta. Ända jag han säga som kritik är att det är segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Kristensson2

Det sägs att det ska bli stora problem om man uppgraderar från Win 9x till 2000. Är det någon som har provat och kan berätta lite mer om eventuella problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Bergdahl

Har följande system !

 

Pentium III 500, U2Wscsi diskar 2 * 9,1 gig

Fire GL1 Grafikkort, 256 mb. mm.,mm.

 

Sa inte görsegt bara segare än NT 4 o Win 98 !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...