Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur installerar jag Windows 7 på ny partion?


Jesper, 16

Rekommendera Poster

Jag kör vista nu och byter till windows 7, men jag tänkte fortfarande ha kvar windows vista på C och sedan göra en ny partion och lägga windows 7 på den.
Har partionerat, men vbet inte hur jag installerar det på just den nya pationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När installationen börjar så välj den partition du vill installera den på nu vet jag inte vilken enhetsbokstav du fick på den nya partitionen men det är den du ska välja...Sedan under uppstarten så kan du välja vilket operativ du vill använda dig av.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När installationen börjar så välj den partition du vill installera den på nu vet jag inte vilken enhetsbokstav du fick på den nya partitionen men det är den du ska välja...Sedan under uppstarten så kan du välja vilket operativ du vill använda dig av.


Jo fast jag kommer aldrig så långt.
när jag sätter i skivan får jag upp ett meddelande:

"Den här installationsskivan är inte kompatibel med den här versionen av windows. om du vill uppgradera måste du ha rättt installationssskiva. Du hittar mer information i datorns systeminformation, Om du vill installera en ny kopia av windows startar du om datorn med installasionsskivn och väljer sedan anpassad (avanserat)."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för sorts "Windows 7"-skiva? Vad står det på den?
Vad är det för sorts Vista, Home Basic, Premium..., 32- eller 64-bitars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för sorts "Windows 7"-skiva? Vad står det på den?
Vad är det för sorts Vista, Home Basic, Premium..., 32- eller 64-bitars?


Windows 7 Ultimate 64 bitar.
Windows Vista Business 32 bitar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner du få upp något val där du kan välja avancerat (eller något liknande) för standard är ju uppgradering och det går ju inte från 32-bitars Vista till 64-bitars Windows 7.

Annars är det kanske bäst att du startar datorn från skivan med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...