Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ashampoo Office


ventur

Rekommendera Poster


Hej!

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av det officeprogram som finns på PC För Allas senaste skiva (2010-01), Ashampoo Office 2008?

Det jag i första hand tänker på är kompabilitet med Microsofts Officepaket och kompabilitet med operativsystem som tex W7.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Ashampos program tycker jag är dåliga. Det är vad jag tycker. Har testat en del.

OpenOffice måste vara ett bättre val, Microsoft har en kompabilitetslista över program som funkar i Windows 7. Du hittar den lätt med en sökning på Googles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Har länge använt Ashampoo Burning Studio vilket är ett mycket bra och lättarbetat program både vad gäller bränning av CD/DVD och backup.
Även gratisversionen Burning Studio 6 går långt utanpå andra brännarprogram även de som du måste betala för.

Däremot har jag inte använt eller testat Ashampoos officesvit men tänker göra det snarast.

Openoffice har den egenheten att det inte alltid funkar med andra kontorsprogram. Det brukar konstra när man skall öppna filer i andra format eller när andra skall öppna filer skapade i Openoffices eget format.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daum @ 2010-01-19, 18:49

Har länge använt Ashampoo Burning Studio vilket är ett mycket bra och lättarbetat program både vad gäller bränning av CD/DVD och backup.
Även gratisversionen Burning Studio 6 går långt utanpå andra brännarprogram även de som du måste betala för.

Däremot har jag inte använt eller testat Ashampoos officesvit men tänker göra det snarast.

Openoffice har den egenheten att det inte alltid funkar med andra kontorsprogram. Det brukar konstra när man skall öppna filer i andra format eller när andra skall öppna filer skapade i Openoffices eget format.


Med OpenOffice kan du spara i doc och xls. Som standard sparas det dock i ett annat format. Sjävklart kan man öppna doc och xls även med xml-tillägget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Openoffice har den egenheten att det inte alltid funkar med andra kontorsprogram. Det brukar konstra när man skall öppna filer i andra format eller när andra skall öppna filer skapade i Openoffices eget format."

Jag har använt OpenOffice i många år och öppnat filer från andra som har varit i format från MS Office, sparat i MS Office format och skickat filerna till andra samt förstås sparat och öppnat filer i OpenOffices egna filer. Det har aldrig varit något problem, om man undantar en del formateringskonstigheter för mer än 5 år sedan, typ för OpenOffice version 1 (numera är det 3.1).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Ojdå, det blev lite annorlunda svar än vad jag hade räknat med.
Jag ber att få varmt tacka alla deltagare för sina synpunkter.

But, my modest question still remains...


Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av det officeprogram som finns på PC För Allas senaste skiva (2010-01), Ashampoo Office 2008?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...