Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

laserskrivare


bowile

Rekommendera Poster

Har haft en laserskrivare för enbart svart text,  i tre år nu. (Samsung ML2010). Nu är tonerkasetten tom. Har inte skrivit ut så mycket så jag tycker det är konstigt. Har skakat kasetten och det hjälpte ett tag.
Fick ett pris på ny kasett och det var en hel del högre än vad jag köpte skrivaren för. Märkligt.
Skall köpa en ny nu. Det är svårt att hitta uppgift om hur många utskrifter man kan göra.
Hittade en av märket Brother som var billig och lovade 11000 utskrifter med 5% täckning. Tyvärr var det en mycket gammal som hade utgåt för länge sedan  men låg kvar på Prizerunner. Typisk.
Är det någon som har ett bra tips. Prisklass runt tusen kronor eventurellt lite mer.
bowile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en brother laserskrivare HL2030 och den har fungerat mycket bra inköpspriset ligger nu på ca 990 kr (kollade siba.se) Har haft den lite mer än  1år nu

 

Har bytt toner en gång under denna tiden och den har används som enda skrivare så jag tycker den har varit värd sitt pris.

toner kasseterna är väll inte billliga men anser att de ligger i samma prisklass som andra tillverkare de är i allafall inte dyrare vad jag vet. Hade en liten hp skrivare i samma prisklass och vågar påstå att brothern fungerar bra mycket bättre och billigare för mitt hemanvändande än HP´n.

 

Till brother 2030 uppskattas man kunna skriva ut 1000 sidor med den tillhörande tonern.

Antar att dessa är "fabriksfyllda" för köper man ny toner original så kan man skriva ut ännu fler sidor än med den toner som levererades med skrivaren.(spec fanns på hemsidan när jag jämförde innan köpet)

 

fördelarna med skrivaren som jag ser det:

snabb

bra kvalitet + mjukvara

stort pappersfack

 

enda nackdelen som jag kan komma på så här på rak arm är att den kan anses som lite större/klumpigare men det ser man ju direkt vad man själv anser smaksak som sagt.

usb kabel ingick inte utan det får man ju köpa till om det behövs.

 

MVH Alexander

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en laserskrivare Samsung CLP300N som fungerar bra. Jag har dock problem med att skriva ut etiketter från en PDF-fil som levererats via nätet. En bokstav eller en halv försvinner i vänstra kanten. Jag har flyttat pappersledare och papper så långt det går. Jag har bläddrat igenom alla tänkbara menyer men hittar ingenstans där man skulle kunna justera papper eller marginaler eller något för att få med allt. Det är irriterande. När jag skriver ut från egna filer fungerar allt som det ska. Är det någon som kan ge tips eller hjälp att lösa problemet?

Fiolen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...