Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern skärm på fel sida?


Daniels91

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har kopplat in en extra skärm i min bärbara dator. Allt fungerar utmärkt förutom en sak.

P.g.a att mitt skrivbord har en spec. form MÅSTE jag ha skärmen på vänster sida om min bärbara, saken är den att för att jag ska kunna dra musen över till min externa skärm måste ja dra den till höger på min bärbara. Det blir lixom tvärt emot.
Hur gör jag för att ändra så datorn fattar att skärmen står på vänster sida?
Har ett envidia grafikkort.

Tacksam för svar. Mvh. Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får i nVidias mjukvara göra inställningen att din externa skärm är nummer 1 och din bärbara dators skärm som nummer 2. Det bör lösa ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får i nVidias mjukvara göra inställningen att din externa skärm är nummer 1 och din bärbara dators skärm som nummer 2. Det bör lösa ditt problem.


Hej!
Tyvärr så fungerar det inte, då blir min externa skärm huvudskärm och jag vill ju ha min bärbara som huvudskäm.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara dra runt skärmarna i inställningen som du vill ha det? Det finns ju inget krav att 1an ska vara till vänster om 2an. Så här kan jag ha det t ex:
Sk?rmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara dra runt skärmarna i inställningen som du vill ha det? Det finns ju inget krav att 1an ska vara till vänster om 2an. Så här kan jag ha det t ex:



Det gick, det hade jag ingen aning om att man kunde! Tack för all hjälp, det uppskattas :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...