Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blue Screen fel på NY dator snälla hjälp !!!


Moses666

Rekommendera Poster

Blue Screen fel på NY dator snälla hjälp !!!

av Missanpassad » Idag, 15:30

varje gång jag har stängt av datorn och den har varit avstängd ett tag och sen sätter på den så blir det fel, första gångerna jag loggar in får jag bluescreen och sen tredje gången så kommer jag in men då kommer det upp en massa olika felmeddelanden hit och dit och jag får blue screen igen.

Efter några gånger som jag startat om datorn så fungerar det igen utan krångel, tills jag stänger av den.


Detta har hänt två gånger och jag kan inte förstå vad det är , någon hjälpsam här inne som vet kanske ?

Jag har windows 7 går att tillägga.

Kan även säga att datorn måste vara avstängd under en natt och esen när man sätter på den börjar den med problemen, kommer heller inte in på setup eller BIOS utan kommer direkt till windows felsäkra läge.

Ingen som har fler ideer ? samma sak hände idag med en jävla massa blue screens innan datorn kan starta. EFter några gånger så började windows med startreparation och första gången fick jag upp en bluescreen där det stod "windows have shut down to prevent any-.. etc... etc"..

Längst ner stod detta (en nolla mer eller mindre) Stop: 0x00000001A (0x000000000005003, 0xFFFFF70001080000, 0x00000000002415, 0x000024170004482A)

Ett annat felmeddealande jag fick idag !

Fel: Bluescreen

BCCode: 124
BCP1: 00000000
BCP2: FFFFFFFA8004F598F8
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000

OS version: 6_1_7600

Service pack: 0_0

Product: 768-1


Snälla behöver verkligen hjälp ingen aning om hur jag ska lösa detta ! Men jäkligt drygt att det händer en helt ny dator ... Tacksam för alla svar och all hjlp !
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har haft felet sedan start tycker jag du skal reklamera din dator. Har det uppstått ett kort tag efter att du köpt den bör du prova återställningsfunktionen på datorn.
Fungerar den lika illa efter en återställning skall du absolut reklamera datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Lämna tillbaka datorn där du köpte den. En ny dator bör funka utan dessa problem. Fel kan det förstås bli och detta tyder ju på ett s.k måndagsexenplar.

Det är klart att fel kan uppstå på handhavandet och okunnskap, men jag tycker inte det verkar riktigt så i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...