Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 är seeeegt vid start.


krilleett

Rekommendera Poster

Jag uppgraderade från Windows Vista till Windows 7 Home Premium. Med Vista tog det ca en minut ifrån att jag startade datorn tills jag var ute på nätet. Med Windows 7 tar det ca fyra minuter. Trögast verkar Internet Explorer 8 vara. Vad har hänt? Vad är det för fel? Kan någon förklara för mig vad jag skall göra? Windows Vista var installerat på datorn, så jag har ingen skiva för att återställa Vista. Kan man återställa datorn ändå? Går det att avinstallera uppgraderingen? Om jag vill göra en ren ominstallation,måste jag köpa en fullversion av Windows 7 då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur det är när man uppdaterar men jag skulle tro att hårddisken är "fullsmäckad" med en massa gamla vista saker.

Mitt tips är att du kör en ren ominstallation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom så kan felaktiga drivrutiner ge upphov till seghet. Har du sett till att hämta de senaste drivrutinerna från tillverkaren av din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en avancerad installation av Win7, ta bort dina tidigare partioner & var sen generös med utrymmet till operativsystemet, dela hårddisken i 2 partioner, en på 50gb där du kör Win7 och resten av hårddisken till ev nedladdningar, film, musik, bilder m.m.

Det fiffiga med Win7 är att du slipper ladda hem drivrutiner från din datatillverkare eftersom Win7 automatiskt ser till att nödvändiga drivrutiner hämtas/installeras.

Har kört Win7 Ultimate i ca 2 mån och är fruktansvärt nöjd med det, snabb uppstart och schysst utformning i stort.

Lycka till nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Finurligt att det går att göra en ren installation på en uppgraderingsskiva. Att folk ändå luras till att uppgradera är ju butikernas fel. Det borde inte få säljas datorer på det viset, men det finns säkert tonvis datorer kvar, med Vista på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...