Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips inför försäljning


Noddan88

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har en 4 år gammal "speldator" som jag inte behöver längre och vill därmed bli av med. Men innan dess vill jag att den ska fungera felfritt så att nästa ägare blir nöjd.

Jag har kört divere raderingsprogram för att få bort allt på hårddisken och installerat om wondows xp. Efter det körde jag några omgångar memtest86 och fick då reda på att mitt ena RAM-minne var trasigt, så det har jag tagit bort vilket innebär att datorn nu endast har 1GB ram. Dessutom börjar min processorfläkt (en Zalman CNPS9500LED) gnissla oerhört efter cirka 20min körning av datorn, detta slutar dock så fort man startar om datorn. Jag har letat efter orginalfläkten men hittar den inte. I övrigt fungerar den perfekt.

Som jag ser det så har jag tre alternativ.
1) Köpa nytt minne (ca 350kr)  och/eller processorfläkt (ca 300-500kr), installera och sälja vidare.

2) Sälja den som den är.

3) Slänga den på tippen.

Tror forumets läsare att det är värt mödan att köpa in nya prylar för att sedan sälja den?

Övriga komponenter i datorn är:

Abit AN8 SLI nForce4 moderkort
AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz processor
Dubbla Gainward Geforce 7800GTX 256MB grafikkort
NorthQ 500Wnätaggregat
DVD läsare
250GB hårddisk
1GB RAM (halva orginalet...)
Thermaltake SViking Miditower chassi

Tack för era synpunkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Enda tänkbara lösningen för dig är att sälja datorn som den är.

Redovisa bristerna, förkara att priset är satt därefter och låt dig inte övertalas att gå ner från priset du har bestämt, oavsett vilka förnedrande kommentarer du får!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en begagnad processorfläkt kost runt 50 kr. har du ingen lokal datorbutik som utför reparationer? dessa bruka ha en hel del använd hårdvara som dom inte har nån nytta av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...