Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC till TV ?


NiklasNiklas

Rekommendera Poster

Tjena !

 

Har provat att koppla PC:n till Tv:n,

men det blir så grumlig bild att man knappt ser

vad det står !

 

Är det nå´t man får leva med eller finst det någon lösning ?

 

Har snvänt en s-vhs kabel.

 

Tacksam för tips !

 

///

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är något du får leva med. Att använda tv'n till annat än att kolla på film är nog inte att hoppas på. Att läsa text på den måste vara outhärdligt... om texten inte är väldigt stor.

 

Själv har jag problemet att jag bara lyckas få s/v bild. Om någon har ett tips på hur jag ska lösa det så vore det trevligt.

 

Jag har ett ASUS Geforce2 MX (V7100 Series, TwinView), 32 MB

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, lev med det - samt kolla så TVn stöder SVHS, då en SVHS-signal dels kan ge svartvit bild, och dels kan ge lite extra grumlig bild beroende på TVn och SCART-ingången.

 

zpiff - hur har du kopplat? Stöder inte TVn SVHS så kan du förstås inte använda SVHS-signaler från grafikkortet utan måste köra med komposit.

 

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zpiff, att du får svartvit bild beror högst troligen på att du antingen skickar ut en NTSC signal till TVn, eller att du inte konfigurerat den ingång du använder på TVn för SVHS.

 

Nyare & lite "bättre" TV apparater har ofta två SCART kontakter (eller t o m en direkt SVHS ingång, då hade aldrig haft problem ;), där endast *den ena* brukar fungera med SVHS, och ibland behöver ställas om till detta.

 

Släng ett getöga i manualen.

 

Asså:

1. Kolla drivisarna i burken, ställ till PAL på utsignalen.

2. Fippla med SCART kontakterna på dumburken.

3. Använd rätt kablage & kontakteri. Få tag i en HiFi nörd i ngn butik. Lång kabel = köp svindyr isolerad för bättre kvalle (min 10m kostade 600 riksdaler).

 

... & förresten, använd "ZoomPlayer" för att sträcka ut bilden så den täcker hela TV ytan (finns även andra verktyg, "TV Tool" etc..)

[inlägget ändrat 2001-08-13 19:22:30 av mastermasken]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...