Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

drivrutiner till windovs7


schwarz

Rekommendera Poster

 hej jag har windovs7 64bitar men kan inte hitta drivrutiner till en kortläsare ehome infraed receiver (usbcir)
kan nägon hitta driver och tipsa mig om det

tack på förhand
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Har letat efter drivrutinen men den verkar bara finnas för Windows XP. Förmodligen är din kortläsare för gammal och tillverkaren har valt att inte ta fram en drivrutin för något nyare operativsystem än Windows XP.

Eftersom du kör 64 bit så minskar chanserna ännu mer för att det ska gå att hitta en drivrutin eftersom drivrutiner måste särsklit anpassas för 64 bitars system och tyvärr så gör inte alla tillverkare det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat drivrutinerna för Vista 64-bitars? Det kan mycket väl gå även i Windows 7. Jag har gjort så med ett par enheter och fått dem att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok har sökt efter dom drivrutinerna nen inte hittad några dår heller. Kan inte ni hjelpa mig att hitta några?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en kortläsare eller en IR-mottagare (infrared receiver) det gäller?

Vem har tillverkat kortläsaren? Det borde ju ha följt med någon sorts bruksanvisning med t ex en länk till en webbplats för support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alt i ett det är en kortläsare med ir och fjärkontrol.
Tror att det kan vara microsoft som är till tverkare den heter ehome.
Har fått fram det när jag sötte på den på internet att det kan vara microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det inte en kortläsare för minneskort, sådana man har t ex till kameror, väl?

eHome är ett begrepp som används av Microsoft för allt möjligt som har med XP Media Center och liknande att göra.

Hur ser det ut i Enhetshanteraren (högerklick på Datorn - Hantera)? Några utrops- eller frågetecken? Vad som det om denna kortläsare/IR-mottagare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det var en udda kombination. Tyvärr så står det ju där att den är för Windows 2000, XP och Vista. På Microshops webbsida står det att där finns "en SIM-slot med programvara för Windows". Vad är det för programvara? Eller fick du med en CD?

 

Vad står det om den i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att det stod ehome infraed receiver (usbcir)i enhetshanteraren

har tagit bort den ur datorn tills vidare.

har en annan som han tog direkt

men kommer att sätta tillbaka den då jag har hittat driver

har pratat med microshop och dom sa att det var deltaco som tillverkare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...