Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskaren stänger ner sig själv


Emilson

Rekommendera Poster

Hej

Använder mig av Windows 7, har fått problem att utforskaren stänger ner sig själv väldigt väldigt ofta, tex om jag ska skapa en mapp, byta namn på en mapp, högerklicka på skrivbordet osv så stänger utforskaren ner sig.

Vad tusan har blivit galet?

Tacksam för svar!!

Mvh/Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Windows 7 utan Vista, men jag antar att även i Windows 7 finns det en loggbok som man kan nå någonstans i Kontrollpanelen. Kolla där vad det kommer för något just när Utforskaren stänger av sig.

Sedan är det ju alltid bra att tänka efter vad man installerade, uppdaterade eller avinstallerade strax innan problemet började. Särskilt problem med högerklicksmenyn brukar ha samband med sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Windows 7 utan Vista, men jag antar att även i Windows 7 finns det en loggbok som man kan nå någonstans i Kontrollpanelen. Kolla där vad det kommer för något just när Utforskaren stänger av sig.

Sedan är det ju alltid bra att tänka efter vad man installerade, uppdaterade eller avinstallerade strax innan problemet började. Särskilt problem med högerklicksmenyn brukar ha samband med sådant.


Hej

Kommer inte in på "loggboken" det kracshar då, kan det hjälpa att via aktivitetshanteraren ändre om prioriteten för utforskaren till "hög"?

Jag har inte andra program på denna dator där jag har problem än på mina övriga 3 och där fungerar det utan problem.

Vettetusan vad som kan ha hänt!?

Ajja hjälp uppskattas!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kan det hjälpa att via aktivitetshanteraren ändre om prioriteten för utforskaren till "hög"?"
Vet inte, det är bara att pröva. Men krascher brukar ju betyda att programmet gör något felaktigt och det är ju inte beroende av med vilken prioritet det kör.

Om inte datorerna är exakt lika hårdvarumässigt så har de ju olika drivrutiner installerade.

Hur länge har problemet funnits? Har du installerat eller avinstallerat något under den tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...