Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Välja bort uppdatering i Win7


Skiren

Rekommendera Poster

Mitt windows 7 vill installera en uppdatering för windows defender hela tiden. Men jag har avaktiverat det(eller avinstallerat kommer inte ihåg.) I vilket fall så har jag det inte och det går därför inte att installera den uppdateringen(har försökt). Väljer jag dölj uppdatering kommer den tillbaka efter nån vecka.


What to do?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att göra som din länk säger eftersom jag inte har windows defender!


Men trots det vill han uppdatera. Verkar som att min avinstallation inte gått rätt till eller att windows inte fattar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Tror detta har blivit ett problem nu. Får fortfarande inte bort uppdateringen. Men det verkar också som att jag inte längre får några andra uppdateringar.

Vad kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du hur du gjorde för att få bort Defender? Lösningen är kanske att få igång den igen för att sedan få bort den på ett bättre sätt, t ex inaktivera innan avinstallationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mappen C:\Program\Windows är borta?

 

Finns det något val i vänsterkolumnen i Kontrollpanelens funktion där man avinstallerar program som har att göra med Windowsfunktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag verkar ha C:\program\windowsprogram\windows defender kvar. Verkar kunna starta programmet men det vill inte "starta". Står att ett problem har uppstått som gör att tjänsten stoppats.

 

Det finns val under avinstalleraren men inget som verkar handla om windows defender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...