Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD-key-problem i Call of Duty 4 Modern Warfare


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har funderat lite på att införskaffa spelet i rubriken (CoD4) och såg att man kunde få det liiiiiiite billigare begagnat (typ tradera.com) än nypriset. Grejen är bara den att jag är lite osäker på om det är "riskfritt" att köpa begagnat. För tänk om cd-keyen redan är förbrukad?

När man installerar spel så brukar man ju få ange cd-keyen som står på förpackningen eller manualen. Sen registreras väl cd-keyen online så att den inte kan användas igen (undertecknad har nämligen råkat ut för detta tidigare)?

Men jag mejlade till annonsören på tradera som sa att det inte skulle vara något problem, om inte annat skulle han skicka med inloggningsuppgifter eller nåt sånt. Sedan lade han till följande i objektbeskrivningen: "Har ju spelat detta online tidigare. Men det är inga problem att skapa en ny profil med denna cdkey. Eftersom CDkeyn sparas på datorn och inte är låst till en profil."

Jaha tänkte jag, men jag kanske vill kunna spela spelet på min egna dator och inte på säljarens...

Är det någon som kan hjälpa mig lite? Alltså det jag vill ha reda på är följande: Hur fungerar det i spelet och kommer jag kunna spela online om jag köper det begagnat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag själv har aldrig haft några problem med att ha samma spel på flera olika datorer med samma cd key.

Så vad jag vet så ska det inte vara några problem alls, om han dessutom skickar med inloggningauppgifter till online kotot så ser jag inga problem med att få det att fungera alls.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Förbrukade cd keys brukar man bara råka ut för på antivirusprogram och operativsystem på spel har jag aldrig råkat ut för det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv köpte World in Conflict begagnat förra året och kunde inte göra ett "Massgate-account" eftersom "the cd-key is invalid". Helt enkelt hade den förra ägaren redan gjort ett konto som registrerats på cd-keyen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu får med inloggningsuppgifter till den förre ägarens konto så borde du inte få samma problem som du fick med World in conflict.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

umm..cd-koden funkar bara inte om han har kvar koden, ifall han har kvar koden, och du och han spelar, då borde du bli bannad. men han säljer ju koden..du kan köra perfekt online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...