Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ATI Catalyst


Talisman

Rekommendera Poster

Hejsan är på gång att köpa mig ett nytt grafikkort i mars och har lite frågor kring gafikdrivrutinen Catalyst. 

1. När man ska installera en ny version av grafikdrivare är man då tvungen att helt avinstallera den gamla Catalystdrivaren ( i mitt nuvarande Geforcekort då skriver den över och avinstallerar den äldre)

2. Hur fungerar det med flera bildskärmar (Dator till Tv HDMI) Har även sett en adapter som beställs med kortet HDMI hona.

Kortet som jag tittat på är XFX Radeon HD4890 oc 1GB .


Tackar för alla svarTumme upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om du idag har ett Geforce-kort så har det inte någon Catalyst-drivrutin utan en drivrutin från Nvidia eftersom det är Nvidia som gör grafikchippet Geforce. Medan det är AMD som tar fram drivrutiner för Radeon-chip. Just innan du byter grafikkort så ska du avinstallera grafikdrivrutinen från Nvidia och köra ett städprogram som DriverSweepeer innan du installerar det nya kortet. Detaljerade anvisningar finns här:
http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-(Setup)-download-1655.html

2. Om du inte ska köpa kortet förrän om två månader så är det ju alldeles för tidigt att bestämma vilket kort du ska köpa. Det kan ju hända mycket på två månader. Just XFX har jag sett att många inte tycker är en så bra tillverkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av XFX är att de tillverkar mycket bra grafikkort. De tillhör toppskiktet bland tillverkare.
Asus, Gigabyte, Gainward, Sapphire, Palit, Leadtek, GeCube och Club 3D har jag också goda till mycket goda erfarenheter av.
PowerColor har jag blandader erfarenheter av.

Albatron, HIS och MSI har jag betydligt sämre erfarenhet av.


Redigering är rättstavning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har kanske blandat ihop det med något annat namn på 3-4 bokstäver. Det var i alla fall någon som gjorde billiga grafikkort och kvaliten var därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...