Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Loggboken


karlp

Rekommendera Poster

När jag öppnar loggboken i mitt Windows 7 har jag under Administrativa händelser över 400 likadana fel på 14 dagar, samma fel många gånger med bara en sekunds mellanrum. Det finns inte heller någon rensfunktion som det gör på övriga logar.
På informationen står det följande: Sessionen "Cirkular Kernel Context Logger" kunde inte startas med följande fel: 0xC0000035.

Vad är detta, hur rättar jag till felet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna få fram information om felet och lämplig åtgärd så behöver man ha Händelse id och Källa för felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du hälper mig Cecilia

Har letat och sökt men hittar inte %windir%\panther, var finns den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl C:\Windows eller kanske C:\Windows\system32 som standard. Men du kan ju söka på panther så bör du ju hitta det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu sökt och letat på korsen och tvären. Den mappen finns inte, det är väl kanske det som skapar felsignalen.
Kan man ladda hem en sådan saknad fil någonstans,eller vad gör jag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske behöver ställa in Utforskaren så att du kan se alla filer:
Verktyg - Mappalternativ - Visning
Välj Visa dolda filer och mappar
Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper
Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

Heter kanske lite annorlunda i Windows 7.
Enligt trådarna så ska mappen Panther skapas på nytt automatiskt om man tar bort den för att bli av med felet du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vid mina sökningar även bockat enligt dina förslag, men hittade inte filen. Verkar inte återskapas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i C:\Windows som mappen Panther ska finnas. Om den inte finns så kan du ju försöka skapa den. Annars så har jag inget mer förslag, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...