Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskfundering


stening840

Rekommendera Poster

hej, när jag köpte min dator var hårddisken som är på 640gb delad i två partioner (eller va det heter). men jag gjorde den till en istället, alltså tog bort den andra delen i datorhanteringen. men när man kollar hur stor disken är i den här datorn, så står det 212BG ledigt av 293GB. då undrar jag, är den delen jag tog bort på något sätt kvar? eftersom det inte står att den är på 640GB? och hur gör jag den till en hel disk på 640GB? har vista.
MVH Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste utöka utrymmet på enheten. Öppna Diskhantering under Datorhantering. Högerklicka på hårddisken och välj Utöka volym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sk?rmklipp.JPGglömde skriva att den finns kvar i diskhanteraren, men är svart och inte används. som att dom fortfarande är delade. jag tycker att det på nått sätt borde sätta ihop den högra partionen på bilden med C partionen. Bifogar en bild.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, problemet löst gjorde som du sa, Alexa. nu blev den till en hel! bifogar bild. men en till fun fundering, vad är den vänstra som är på 9,76 GB ? Sk?rmklipp2.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen den delen på hårddisken där alla inställningar och filer ligger för hur datorn såg ut när den levererades från fabriken.

Alltså den är till för att du ska kunna återställa datorn till fabriksinställningar ifall det skulle hända något med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...