Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Engelsk WindowsXP


Dawkins

Rekommendera Poster

Akcepterar engelsk WinXP (från 2006) svenskspråkiga uppdateringar ex. senaste Internet Explorer, service packs 2 och 3, installation af svenskt Office 2007 (3 använderlicens), e-mail från svensk server-?
Förslag på vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

Tillägg: Nu när ursprungfrågan är ändrad så kan jag då komplettera med att "Nej" gäller uppdateringar av XP inkl. SP2 och 3, samt att det förstås går att installera svenskt Office och ta emot mejl från godtycklig mejlserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare lyckats installera Internet Explorer 7 på svenska på engelsk Windows XP. Vissa program går tydligen. Office-paketet bör absolut fungera samt email från en svenskserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller uppdateringar till Windows XP, vilket inkluderar SP1, SP2 och SP3 måste du installera dem med samma språk som Window XP har. Du kan inte installera andra språkversioner.

När det gäller mjukvaror så är det inga problem att installera, oavsett språk. Du kan således installera mjukvaror som Office på svenska, även om Windows XP är på engelska.
Jag känner till detta då min jobbdator är installerad med engelskspråkig Windows XP men Officepaketet är på svenska.
Hur det fungerar med Internet Explorer kan jag inte svara på. Alexas svar kanske kan ge dig något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...