Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera program


Kullen

Rekommendera Poster

För 3 år sen skrotade jag min gamla HP Deskjet-skrivare och installationsskivan gick nog samma väg. Nu går det inte att avinstallera drivrutiner och tillhörande Photosmart med Ändra/Tabort program. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör egentligen funka att gå in i utforskaren och leta i HP programmappen efter någon uninstall-fil. det kan funka om man inte kan använda "lägg till/ta bort program". Har man otur när man hittat uninstall-filen så kan man bli hänvisad till kontrollpanelen, men det bör fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
Hämta ett program som heter Revo Uninstaller, ett alldeles utmärkt gratisprogram för avinstallation av program. Städar upp i register och filsystem, läs först noga igenom handhavandemanualen. Sedan är det bara starta Revo i avinstallationsmode och högerklicka på programmet som skall avinstalleras och följa anvisningarna. Avinstallationen sker i ett antal steg där du får hjälpa till vid registerstädningen och i förekommande fall städningen av filsystemet. Har själv använt Revo under ett par år utan problem.
/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Har aldrig vetat att man kan använda utforskaren för avinstallation. Hittade lite annat skrot som oxå hamnade i papperskorgen. Så nu finns det plats att fylla på annat skräp igen. Första inlägget i Smart var Bingo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...