Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man "sätta trace" på utgående email?


COGI

Rekommendera Poster

Jag har problem med att nästan hälften av mina email till en viss person i Japan verkar försvinna på vägen och undrar om någon har tips på hur man ska felsöka eller kringgå problemet? Eller är det kanske vanligt förekommande och något man måste räkna med?

Jag använder MS Vista Business, Outlook 2003 och Telia ADSL. Andra änden vet jag inte. Den andra personens epost-adress hämtar jag förstås genom att välja "svara" i ett mottaget meddelande, så några stavfel där kan det knappast vara frågan om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
Använder du en mailadress som som slutar på @telia.com som avsändare?
Om så är fallet är risken stor att dina mail fastnat i ett spamfilter på vägen, i synnerhet om du adresserat mailet till fler än en mottagare.
Har nyligen bytt bredbandsleverentör från comhem till telia och skaffat mig en mailadress som slutar på @telia.com. Har råkat ut för spamklassning av mail då adressaterna varit fler än en när jag skickat mail från telias mailserver.
Kan vara något som hänger kvar efter en felaktig svartlistning av telia.com.
/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...