Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud som går fel!?


Pedrosa

Rekommendera Poster

Tjena.

Jag har nyligen byggt en dator. Det har tyvärr visat sig vara ett problem med den. Problemet är följande: 

När jag spelar in ljud eller pratar i program så som Skype så sänder datorn ut allt ljud som jag hör direkt till min inspelning eller lyssnare i Skype-konversationen. Detta gäller all ljudinspelning på datorn. Jag har ingen aning om detta är ett hårdvarufel eller Windows problem. Om jag var otydlig så betyder det praktiskt taget att jag inte kan lyssna på ex. Spotify samtidigt som jag pratar med någon i Skype eller spelar in ett ljud. För då hörs ljudet direkt hos mottagaren, konstigt nog i god kvalitet.


Jag har testat ett antal olika mikrofoner och ansluter alla dessa direkt till moderkortet. Alla ger samma dåliga resultat. Mottagaren kan även höra ljud på datorn fast att en mikrofon inte är inkopplad. Moderkortet är ett budget moderkort (Gigabyte S-Series G31M-ES2L), men bör ju fungera felfritt. 

Datorn använder sig av Realtek-drivrutiner. Detta är verkligen inte min starka sida så jag tackar för all hjälp i förväg!

MVH/ Alex

Realtek 1.JPGRealtek 2.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...