Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registry Mechanic ikon mfl


karlp

Rekommendera Poster

Använder Registry Mechanic i mitt Windows 7. När jag stänger av det med krysset, öppnas det upp en ikon nere i aktivitetsfältet och jag måste stänga av det en gång till med denna ikon. Samma sak händer med Spotify och Babylon. Hur gör jag för att få bort denna extra avstängning? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Du har ju en hanterare för att visa detta på olika sätt. Den kan du klicka fram genom aktivitetsfältet vid klockan. Sedan har varje program i regel någon inställning också för att visa en programicon i tray om de sedan behöver vara igång varierar. Att Babylon ligger där visar att programmet är igång och kan användas. I Babylons inställningar går det att ställa in om programmet ska starta med Windows.

Med hanteraren bestämmer du alltså om dessa iconer ska visas eller om bara meddelanden från programmet visas eller om dom ska vara dolda.

God fortsättning och Gott Nytt År!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God fortsättning och Gott Nytt År på dig själv Olle Munter !

Dessa pogram är avstängda att starta med Windows, startar dom manuellt. Att i hanteraren göra inställningar innebär väl bara att ikonen inte syns, programmet är inte avstängt : eller ? Min fundering är kring att inte behöva stänga av två gånger. Har även letat i de enskilda programmen men hittar inga inställningsmöjligheter för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...