Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Malwarebytes'Anti Malware


goobi

Rekommendera Poster

Det är så att jag har fått virus på min dator, det kommer upp "falska säkerhetsmeddelanden om trojaner osv." Har hittat en tråd sen tidigare där de står att man ska använda sig av Malwarebytes'Anti Malware, jag laddade hem det och installerade det. Men när jag skulle trycka igång programmet vill det inte starta, har prövat att starta de som administratör, i felsäkert läge men ingenting hjälper.

Tacksam för hjälp, Erik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För närvarande så fungerar det här forumet dåligt med långa inlägg som det lätt blir när en dator ska rensas. Därför föreslår jag att du skriver på vårt systerforum http://eforum.idg.se i stället så får du hjälp av mig eller någon annan kunnig där. Förutom det som du skriver ovan så skriv också vad det falska programmet kallar sig, t ex Malware Defense.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej
har exakt samma problem skrev ett medelande om det till dig cecilia men har inte fått något svar och undrar om det kom fram vad ska man göra.... //agito !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

setup filen och själva program filen (program/malwarebytes antimalware/mbam.exe) kan blockeras av olika infektioner, detta går oftast att lösa genom att byta namn på exe filerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså hur då då? och du cecilia jag kan itne skriva på eforum för det står att jag itne kan för att jag inte har skrivit in alla uppgifter men det har jag visst när jag trycker på spara inställningar står det att jag måste fylla i förnamn och efternamn mend et finns inte ens några fält för de uppgifterna /agito

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså hur då då? och du cecilia jag kan itne skriva på eforum för det står att jag itne kan för att jag inte har skrivit in alla uppgifter men det har jag visst när jag trycker på spara inställningar står det att jag måste fylla i förnamn och efternamn mend et finns inte ens några fält för de uppgifterna /agito


Hej har fått lite virus från internet, de kallar sig Trojan.FakeAlert, Rootkit.TDSS, RogueAntiSpyware.CoreGuardAntivirus2009, Application.TrackingCookies och Adware.Advertising de är nått program som heter malware defense som utger sig för att vara ett antivirusprogram som vill att man ska betala för att få en fullversion jag har naturligtvis bara kryssat ner allt och googlade namnet fick upp en sida som sa att man skulle ladda ner spyware doctor vilket jag gjorde, den sökte upp hoten men ville att jag skulle köpa den riktiga versionen för att kunna ta bort dem, snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra, letade på forumen här och såg att man skulle använda nått som hette malware-antimalware eller nått sådant, installerade programmet men det gick itne att starta jag har windows vista business och hade microsoft forefront client security vilketjag tror har avinstallerats av någon anledning, snälla hjälp mig tacksam för snabbt svar MVH Agito

Mitt original meddelande
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad problemet med Eforum är (det funkar ju för många i alla fall) men ta det här forumet då:
http://www.alltomxp.se/forum/index.php/index
Delforumet "Systemrensning av virus, spionprogram, trojaner och andra skadliga program".
För jag vägrar att rensa datorer i det här forumet tills PC för Alla har bytt ut forumprogrammet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...