Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD regionfel


Kristhans

Rekommendera Poster

Jag ville inte ha Vista och den enda datortillverkaren som för ett år sedan fortfarande sålde XP-datorer var Dell. Jag köpte och det mesta fungerar utom DVD-spelaren. Datorn levererades med en amerikansk version av XP och DVD:n är låst på den zonen. Finns det några möjligheter att "låsa upp" och ställa in vår zon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I svensk XP gör man så här:

Högerklicka på DVD-enheten, välj Egenskaper, fliken Maskinvara, markera DVDn, klicka Egenskaper, fliken DVD-region. Där kan du ändra regionen om det finns ändringar kvar, man kan göra högst 5, sedan låses den, på vissa modeller går det dock att återställa till 5 om det skulle behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I svensk XP gör man så här:

Högerklicka på DVD-enheten, välj Egenskaper, fliken Maskinvara, markera DVDn, klicka Egenskaper, fliken DVD-region. Där kan du ändra regionen om det finns ändringar kvar, man kan göra högst 5, sedan låses den, på vissa modeller går det dock att återställa till 5 om det skulle behövas.


Funkar inte på min datror. Det finns inte någon flik för regioninställning. (Det som finns är: Allmänt, Spela upp automatiskt, Maskinvara, Dela ut, Inspelning)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska klicka på Maskinvara på den bild du har beskrivit för att komma vidare, men här är en annan väg:

Klicka Start, sedan Kör..., skriv devmgmt.msc, klicka OK, klicka på +-tecknet till vänster om DVD-/CD-ROM-enheter, högerklicka på din DVD, klicka på Egenskaper, klicka på fliken DVD-region

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...