Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows 7 och skrivare

PerFro

Recommended Posts

Jag har installerat Windows 7 men får inte Dellskrivare AIO 926 att fungera. Har prövat det mesta från nedladdning och installation av drivrutiner till komplett av- och ominstallation från CD. Någon som har något bra tips?

Testa att ha skrivaren inkopplad samtidigt som du kör windows update. Då kanske Windows kan hitta rätt programvara och installera den.

Är det ett Windows 64 bit du kör? För de flesta äldre programvaror (även många nyare) har inte stöd för 64 bitars operativsystem.

Du kan också prova att sätta installations skivan i datorn / gå till den här datorn och högerklicka på cd spelaren / väj öppna / leta sedan upp filen setup.exe (oftast så heter den det) / högerklicka på den / välj egenskaper / välj flicken kompabilitet / välj sedan att köra filen i kompabilitetsläge för Windows XP.

Prova att installera drivrutinen manuellt.
Leta upp drivrutinsfilen på skivan eller i den nedladdade drivrutinsfilen. Den skall sluta med .inf.

Gå sedan in i Kontrollpanelen och välj "Maskinvara och ljud". Där hittar du "Enheter och skrivare".
Välj "Lägg till en skrivare" och prova att använda dig av en LPT-port.
Fungerar inte det väljer du att lägga till en ny port.

Du kan också prova med att installera en ny enhet istället. När du sedan skall välja drivrutin skall du leta upp din .inf-fil och använda den.
När installationen är klar är det inte säkert att skrivaren fungerar.
Starta om datorn, koppla in skrivaren och prova att installera drivrutinen med setup.exe - programmet igen. Det kan lösa ditt problem. Det var så här jag gjorde med min särbos skrivare när den inte ville installeras i Windows 7.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...