Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7, Norton IS och adressbok/kontakter


Arkitekten

Rekommendera Poster

Hej.
Jag håller på att göra i ordning en ny dator med Windows 7 Pro och med Norton IS 2010. Mitt problem gäller att få Norton att importera mailadersser från kontakter så att dessa blir godkända avsändare i spam-filtret.
Jag har installerat Windows Live Mail och Thunderbird. Problemet är lika för båda.

Importen i Norton fungerar så långt att de adresser som ligger i Windows kontakter importeras rätt. Men kontaktlistorna i Live mail eller Thunderbird importeras inte.

Jag tycker det verkar konstigt att Windows Live Mail inte synkroniserar sin kontaktlista med Windows. Är det något jag missat där? Alla installationer är gjorda med det enda konto som skapats, och alltså med admin-rättigheter.

Kombinationen Windows 7 och Norton IS 2010 borde inte vara unik. Har någon annan råkat ut för samma problem?

Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird har sitt eget spamfilter så Norton behöver inte filtrera något när det gäller mejl i Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.
Thunderbird verkar vara ett bra alternativ, trevligt att jobba med.

Men kan jag lita på att viruskontroll av e-post fungerar? Går det att se det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Har testat med F-Secure IS 2010 också. Precis samma sak som i Norton.

Jag får väl konstatera att nyttan av spamfiltren i dessa (och kanske andra) produkter kan ifrågasättas.

Härmed avslutar jag denna diskussion.

Tack och Hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...