Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rörigt i datorn, HJÄLP!


stinams

Rekommendera Poster

Jag hittar inte i min egen dator längre! Har både själv trasslat till det och haft hjälp av andra hemma! Jag kan inte längre hitta var en del program ligger och avinstallera dem för att sedan ominstallera t.ex. Acrobat, Adobe m.fl. då jag inte har åtkomst till avinstallation trots att jag är administratör för datorn! Hittar inte var filen till programmet ligger! Läser på er sida om en massa fel i Adobe men kan inte uppgradera för att fixa detta. Har köpt en begagnad stationär, DELL, också med Win xp pro, som är inkopplad på mitt trådlösa nätverk men vågar inte använda den alls innan min laptop fungerar som den gjorde innan allt krångel och all hjälp! Vad göra förutom att börja från början och sätta in min cd-skiva och reparera/formatera om hela datorn och sedan börja om från början? Inget lätt jobb för svårt hand-handikappad!

Finns annars någon BRA it-support ni kan rekommendera som man kan ta hem för hjälp?

stinams
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort program gör du med > Start > Kontrollpanelen > Lägg till eller ta bort program.


Ja, det vet jag och det har gått förut! Men nu är det så att om jag t.ex. skall ta bort Adobe Reader 9.1.3 så får jag upp en ruta som säger att det inte går för den ligger på en nätverksresurs jag inte har tillgång till! Hänvisar till en annan fil också som datorn  inte kan hitta! Fler program är på det sättet.

Tack att någon orkar bry sig om en idiot!

stinams
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga idioter. Det finns ingen som kan allt.

Börja med att öppna en mapp, vilken som helst. Gå in på > Verktyg > Mappalternativ > klicka på fliken Visning > markera Visa dolda filer och mappar.

Gå sedan till > Start > Sök > Alla filer och mappar. Skriv in Adobe Reader i bägge tomrutorna och klicka på > Sök.

Nu ska du kunna se var mapparna / filerna ligger. Du kan ta bort dem i Sök genom att markera dem och Delete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ni tålmodiga! Skall testa era förslag!
Kanske jag kan få ordning på flashplayer också bara jag får tag på de filer jag behöver!

Man lär så länge man lever men bra pedagoger är nödvändiga!

stinams, rullstolsburen mormor med talprogram (som jag kanske snart får igång igen)!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...