Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anti-Malware


Attas

Rekommendera Poster

Ser att Anti-Malware är bortplockat från "20 bästa gratisprogrammen just nu".
Undrar, behöver man Anti-Malware om man har Spybot Search & Destroy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet så är Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) mycket bättre än Spybot S&D när det gäller att få bort de skadliga program som har varit i omlopp de senaste två åren.

Har MBAM över huvud taget någonsin varit med i Programbanken?
Listan som kallas "20 bästa programmen" har underrubriken "Här samlar vi på redaktionen våra favoritprogram just nu". Det gör ju urvalet väldigt subjektivt och ett program som är väldigt duktigt på att ta bort skadliga program behöver ju inte ens något på redaktionen ha provkört. De listar ju en brandvägg (ZoneAlarm) och ett antivirusprogram (PC-Tools) som inte tillhör toppskiktet t ex.
http://pcforalla.idg.se/2.4517

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag vill ju ha så lite som möjligt installerat på datorn, men ändå så pass att det är säkert. Ska jag ta bort Spybot om nu MBAM har samma funktion och är bättre? Jag menar, varför två program när ett klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spybot S&D har ju sin realtidsfunktion med SDHelper, TeaTimer och immuniseringen, vilket är funktioner som MBAM inte har i gratisvarianten så jag tycker att de kompletterar varandra.

Har du ont om hårddiskutrymme? För det är ju det enda som MBAM påverkar eftersom det inte är igång annat än när man skannar med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ont om och ont om. Beror på hur man ser det. Av min natur vill jag inte ha mer "skit" än jag behöver. Hårddisken är på 60 GB (55,8) och av det är 29,3 GB upptaget, och av dessa 29,3 GB är ca 12 GB eget material, dokument, bilder, ljudfiler m.m.
Jag håller inte på med spel eller samlar på DVD-filmer så jag behöver inte en 500 GB hårddisk. Har klarat mig på denna i 5 år.
Men som sagt, jag vill inte ha mer skit i datorn än vad jag verkligen behöver. Jag behåller i alla fall både MBAM och Spybot.

Image2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...