Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mina spel hittar ingen anslutning!


AndreasHN

Rekommendera Poster

När jag försöker starta både steam och heroes of newerth så står det att det inte finns någon anslutning.

De senaste 2 veckorna har jag bytt ut min router och avslutat min norton licens, gissar att någon av de sakerna spökar. Försökte nämligen ladda ner virusskyddet som ligger här på pcforalla, men vid själva installationen hittar inte heller det internet så därför kan jag inte installera det!

Tåls att säga att det har funkat några dagar även om norton varit avaktiverat och den nya routern påkopllad.

Läste på steam att man kunde testa och förbi gå routern direkt från modemet, bara det att min router och modem är samma sak. Kör idag kabel rakt in.

Det konstiga är att t.e.x spotify fungerar helt felfritt, det programet hittar alltså internet.

What to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Cecilia det hjälpte! :)


Känns nästan hemskt att Norton inte belyser detta problem eller lägger det verktyget i själva avinstallationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stort sett samtliga antivirusprogram har särskilda avinstallationsprogram, dels för att det sällan fungerar bra att avinstallera program som är igång och dels för att inte skadliga program ska lätt ska kunna avinstallera antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...