Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte igång mina spel!


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag får inte igång mina spel helt enkelt. Eller jo, vissa fungerar, men inte alla.

T ex när jag ska starta World in Conflict så får jag upp spelets "launcher-program" (eller vad det nu kallas), men när jag klickar på start game så händer det ingenting. Jag kan gå in i aktivitetshanteraren och se att det ligger en process som heter "wic" och tar mycket minne, men jag kan varken få upp den eller avsluta den.

Ungefär samma sak är det med Rainbow6 Vegas 2, men konstigt nog fungerar spelen om jag först sätter igång Halo 2 (som fungerar felfritt) och sedan startar spelen!?!

Helt obegripligt enligt mig, har ingen aning om vad som är fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova .
Rensa datorn från skräp .

Kör en uppdatering från Microsoft. Även uppdatering av grafikkortets/ljudkortets drivrutiner på tillverkarnas  hemsida. Installera senaste DirectX.

Kolla spelet efter patchar & dyligt på deras hemsida.

Vet ej hur World in Conflict fungerar. Kanske du måste ha internet uppkopplat medan du spelar ?

Spelar själv Call of Duty Modern Warfare 2 singel och måste vara kopplad på internet för att spelet skall fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova .
Rensa datorn från skräp .

Kör en uppdatering från Microsoft. Även uppdatering av grafikkortets/ljudkortets drivrutiner på tillverkarnas  hemsida. Installera senaste DirectX.

Kolla spelet efter patchar & dyligt på deras hemsida.

Vet ej hur World in Conflict fungerar. Kanske du måste ha internet uppkopplat medan du spelar ?

Spelar själv Call of Duty Modern Warfare 2 singel och måste vara kopplad på internet för att spelet skall fungera.




Alltså jag får igång World in Conflict, men som sagt, efter att jag startat Halo 2...

Jag kör (dagligen) Ccleaner så det borde vara skräpfritt.

Det kanske stämmer att internet spelar nån roll. När jag får upp "launchern" så står det typ "no information" eller nåt sånt.

Får testa lite!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall nån är intresserad så kontaktade jag deras support och fick svaret att World in Conflict inte är utvecklat för Windows 7, utan bör köras i kompabilitetsläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det dyker säkert upp någon som har samma problem så det var ju jättebra att du skrev vad anledningen är och hur man gör. Tumme upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det har du rätt i Cecilia, men nu fungerade inte kompabilitetsläget... Varken med win vista eller win xp :(

Och nu får jag inte igång spelen ens via "Halo 2-metoden"! Vad kan det vara som är fel? Skulle det kunna vara något med multiplayer kanske, för de få spel som fungerar är demo-verisioner utan multiplayer-funktioner.

Någon som råkat ut för nåt liknande eller vet hur problemet kan fixas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon är intresserad ;) så fixade det sig! Efter ett par ominstallationer av World in Conflict, byte av antivirusprogram och åtskilliga uppdateringar så går det som smort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...