Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera eller reparera Windows?


stinams

Rekommendera Poster

Nu är jag trött på min krånglande dator (HP nx 8220) med windows pro och undrar: Kan jag sätta in cd:n som följde med datorn vid köpet 2007 för att återställa windows till de ursprungliga inställningarna och drivrutinerna, alltså bara reparera INTE formatera, och ändå ha kvar de program, t.ex. Office, som jag nu har på datorn eller försvinner alla sådana program och måste ominstalleras? Man får väl inte ominstaller Office hur många ggr som helst, har redan använt skivan 3 ggr! Jag antar att jag sedan kan hämta uppdateringarna på min dator från HP:s supportsida med uppdateringar.
Kan ng vänlig själ upplysa mig för jag är så trött på min dator som hoppar och krånglar och tror inte den har de rätta grejerna, drivrutiner, inställningar mm.

mormor i rullstol med talprogram
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder dig av skivorna du fick med din dator 2007 är risken mycket stor att din hårddisk formateras. Det är det normala om man har en fabriksgjord dator med tillhörande skiva. Själva formateringen sker per automatik när du startar installationen.

Du kan använda din Officeskiva i princip hur många gånger som helst, mig veterligen. Vad som kan ske är att du måste kontakta Microsoft för att tala om för dem att licensen du använder är giltig för den dator du har programmet på. Om du installerar Office på samma dator hela tiden och har den bara där skall det inte vara några problem.

När du installerat om din dator och kopplar upp den mot internet kommer Windows att uppdateras och det mot Microsofts sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan vara till hjälp, varmt tack för tips! Har kollat länken från kenzospace och har också hittat en annan länk om att reparera/formatera XP. Skall läsa på ordentligt innan jag provar något.
Återkommer med resultat!

Tack, tack alla tålmodiga från

rullstolsburen mormor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...