Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med återställning med recoveryskivan


miklon

Rekommendera Poster

Vill återställs min pc med recoveryskivan, har gjort det förut. Nu startar inte installationen  vid uppstart av datorn. Har kollat Boot sequens i Bios, inget verkar fel. Har testat att avinstallera cd:n, men det gjorde ingen skillnad. Vill ha andra tips på vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in BIOS att starta från CD-spelaren (DVD-spelaren) först? Om du gjort det och den ändå inte startar från skivan, kan du kontrollera att skivan inte är skadad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du läsa återställningskivorna också? Om du kan det när du har datorn igång som vanligt, prova att starta återställning därifrån. Ibland går det och datorn startar själv om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen fil som startar återställning. Sökte på skivan men vet inte vilken det skulle kunna vara. F.k används skivan också för att uppdatera drivrutiner när datorn är igång.


/Miklon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en udda kombination att ha en återställningsskiva som också fixar uppdateringar av drivrutiner. Det är en kombination som jag inte varit med om tidigare. Normalt är en återställningskiva väldigt udda i sitt filformat.
Vad är det för fabrikat på datorn och vilken modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...